TV Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

TV Series

Bericht door Juancho » 01 sep 2020, 13:37

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik ben maar gestopt met DARK. Wat een k#t serie zeg :). Maar misschien ligt het aan mij, ik vind dat vage sowieso al helemaal niets. Nu maar even op zoek naar een leuke serie voor zowel man/vrouw op Netflix/Videoland/HBO. Zal vast nog wel iets beschikbaar zijn :D

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 01 sep 2020, 14:59

The World Toughest Race (Prime).
Geweldig! Ruim 650km in 11 dagen survivallen in een jungle, op zee en in de bergen op Fiji.
Ironmans zijn er niks bij, die eten ze als ontbijt zeggen ze in de trailer.
Heerlijke serie, met veel persoonlijke verhalen. Wat een respect voor die mensen.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1009 times

Bericht door deninho32 » 10 sep 2020, 08:39

Deze miniserie over de aanslagen in Noorwegen was echt prima weg te kijken.

https://m.imdb.com/title/tt11542758/
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 10 sep 2020, 13:35

Staat die op netflix/videoland/HBO @deninho32 ?

Iemand verder als begonnen aan die nieuwe NL serie Commando's?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 10 sep 2020, 15:25

Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat je hem krijgt :P.. Commando's klein stukje gezien..Lijkt me niet hoogstaand eigenlijk, maar ik ga het nog wel oppakken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 1019 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 sep 2020, 22:36

Ik ben deze week begonnen aan 24. Je weet wel, die serie die zo'n beetje iedereen en z'n buurvrouw al gezien heeft.

Poeh, het is echt wel even doorzetten. Seizoen 1 is al bijna 20 jaar oud, en dat zie je er in negatieve zin wel aan af. Dan bedoel ik vooral dat er toen nog echt gewerkt werd met 24 afleveringen per seizoen met veel fluff tussen alle belangrijke scènes. Beetje wat CSI ook was, laagdrempelig en over de top vermaak voor het hele gezin op de vrijdag of zaterdagavond.

Het schijnt na seizoen 1 beter te worden, daar houd ik me maar even aan vast.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 11 sep 2020, 14:08

Tuurlijk zijn de eerste seizoenen wat minder omdat ze vooral al erg oud zijn. Vrij logisch ;). Maar zelfs die eerste seizoenen vond en vind ik erg tof. En het wordt idd alsmaar beter, iig qua opnames, effecten, acteren etc. Het is en blijft gewoon een grandioze serie wat mij betreft. Gewoon briljant en ik ga het zeker nog eens helemaal kijken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 11 sep 2020, 21:19

Hoezo logisch? "Oud" is voor mij nooit een factor. Er zijn behoorlijk wat films uit de 50's/60's/70's/80's die ik erg tof vind en tot mijn favorieten behoren.

Het gaat mij in dit geval om de dynamiek en opbouw die gedateerd aanvoelen. Of ik het uiteindelijk geniaal ga vinden moet nog blijken, maar ik geef het een eerlijke kans.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 13 sep 2020, 11:52

Les Bleus, 2018 the Russian epic (Amazon Prime)
Heerlijk kijkje (4 afleveringen) achter de schermen wederom bij een (nationale) voetbalploeg. Dit keer bij het Franse nationale elftal bij de voorbereiding en het (gewonnen) WK 2018.
Erg mooi en interessant om die kleedkamer beelden te zien.
Die Kante is echt een stille held.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 14 sep 2020, 10:05

Power

Verenigde Staten Drama / Misdaad
ontwikkeld door Courtney Kemp Agboh met Omari Hardwick, Naturi Naughton en Joseph Sikora

James 'Ghost' St. Patrick heeft alles: een mooie vrouw, een prachtige penthouse in Manhattan en de hipste nieuwe nachtclub in New York. Zijn club, Truth, voorziet in de behoeften van de elite: de beroemde en beruchte mensen die de lakens uitdelen in een stad die niet nooit slaapt. Naar gelang het succes van zijn club groeit, beraamt Ghost plannen om een imperium te starten. Echter heeft Ghost een geheim: de club is eigenlijk alleen een dekmantel voor zijn criminele activiteiten en de drugs die hij vervaardigt. Wanneer Ghost verleid wordt om het legale pad op te gaan, wordt alles om hem heen bedreigd. Wanneer je er eenmaal inzit, lukt het niet om eruit te geraken, toch?

Ratings:
81% Rotten Tomatoes
8.2/10 IMDb
8.6/10 TV.com

Iemand ervaringen?

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Bericht door RaJitsu » 14 sep 2020, 12:05

@Josef Dettelbacher 24 was meteen een tophit die hoge rating kreeg. Maar het is gewoon ontzettend gedateerd, die oude afleveringen. Destijds werden de cliffhangers iig erg gevoeld. En het idee van 24 afleveringen gaat omdat het allemaal in real time moet afspelen. Het kan, dat met alle tv van tegenwoordig het tegenwoordig minder overkomt. Maar destijds zag iedereen het als een topserie, met als enige kritiek dat het niet realistisch was.

De latere afleveringen werden naar mijn idee niet perse beter. Dus als je het nu niets vind.... De laatste seizoenen en zeker de pogingen om het terug te brengen waren een stuk zwakker. De seizoenen die deel uitmaakten van de originele reeks zelf bleef wel de harde actie houden (geen idee of het nog steeds zo over komt), maar verhaaltechnisch was het minder slim geschreven. Het seizoen dat er later bij kwam was niets.

Ik heb de bestaande twee seizoenen van Succession gebinched de afgelopen twee weken. Een HBO-serie. Erg goed te doen. Het is een beetje vergelijkbaar met Billions qua type serie. Niet top oid met geweldige dialogen, maar het kijkt aardig weg, heeft interessante characters, terwijl de setting ook interessant is. Het gaat over een miljardairsfamilie dat een media-imperium bezit, maar hoewel het bedrijf wel gebruikt wordt als setting, gaat het vooral om de verhoudingen tussen de characters.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 sep 2020, 15:37

@RaJitsu

Dat idee heb ik inderdaad ook. Top serie, voor die tijd. Ik noem niet voor niets ook een CSI, en NCIS en Law and Order passen er ook wel bij. Typische series met hun start begin van deze eeuw, waarin nog echt werd ingezet op brede doelgroepen. Het is eigenlijk ook niet eerlijk dat ik deze serie beoordeel op de maatstaven van 2020, want ze hadden het ongetwijfeld anders gedaan als ze NU zouden starten.

Ergens is het net als gamen. Pak er maar eens een spel bij uit pakweg 1998-2005 waar je goede herinneringen aan hebt qua gameplay. Als je dat voor het eerst in 20 jaar weer aanslingert, merk je dat de controls de afgelopen jaren echt geëvolueerd zijn en het bijna als onbestuurbaar aanvoelt.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 14 sep 2020, 15:46

Nu schijnt Law and Order wel ontzettend gewaardeerd te worden door mensen met een juridische achtergrond qua hoe dicht het bij de werkelijkheid staat en worden oude afleveringen door rechtenstudenten nog altijd veel gekeken. CSI vond ik altijd echt wat anders. Dat was de typisch gelikte Jerry Bruckheimer productie waarbij het vooral om het plaatje gaat en eigenlijk amper om de actie, en was ook meer een nep-detective-serie op 'case of the week' basis waarin iedere slachtoffer en moordenaar een topmodel een acteur/actrice met een modellenachtergrond was (iig bij de Miami-versie was dit zo).

Qua gaming is er in het begin van het 3D-tijdperk wat misgegaan m.i. Het was toen echt graphics over gameplay in een bepaald deel dat toen uitkwam. Ik kan hier echt een heel verhaal over houden. Maar de concepten van de 16-bit games bijv. blijven nog wel overeind. Alle 2D-platformers die vandaag de dag uitkomen zijn gewoon bijna volledig trouw aan hetzelfde concept als toen. Heck, er komen zelfs games uit die in die oude stijl gemaakt zijn, terwijl bepaalde 'pixelart' games er zelfs minder uit zien.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of 24 bij jou de spanning nog kan opwekken. Of heb je het al opgegeven? Ik heb het een paar jaar terug overwogen om aan te raden aan iemand die nog niet echt series keek, en heb het toen niet gedaan omdat het er gewoon niet meer uitziet. Ze maakten ook de fout om veel electronica in beeld te brengen dat er voor die tijd redelijk modern uit zag (en er ook zo uit moest zien), maar tegenwoordig dus niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 sep 2020, 18:15

Nee ik ga uit seizoen 1 geheel uitzitten. Die elektronica stoort me niet zo, eerder het acteerniveau van met name de bad guys. Ben nu bij aflevering 6.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 sep 2020, 19:06

Ik ben dus niet de enige die 24 nooit heeft gezien :D Nooit interessant gevonden op de 1 of andere manier...

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 sep 2020, 22:07

Sorry ik denk dat ik het toch niet vol kan houden. Ik heb er nu 6 afleveringen op zitten, en nog 18 van deze units lijkt me uiteindelijk niet mogelijk.

Het acteerwerk is gewoon te slecht, en de situaties te nep. De manier van vertellen en in beeld brengen is gewoon te gedateerd om ervan te kunnen genieten. Te veel onnodige scènes om die "24 uur" maar vol te krijgen.

En nogmaals, bij films speelt leeftijd voor mij geen rol, maar helaas zijn series daar minder tegen bestand.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 sep 2020, 22:09

Bij The Sopranos is dat geen enkel probleem, die serie wordt nu meer bekeken dan tijdens de originele uitzendingen. Ook OZ vind ik nog steeds gewoon goed.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 655 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 14 sep 2020, 22:13

deninho32 schreef:
14 sep 2020, 22:09
Bij The Sopranos is dat geen enkel probleem, die serie wordt nu meer bekeken dan tijdens de originele uitzendingen. Ook OZ vind ik nog steeds gewoon goed.
The Wire ook. Je krijgt soms wel zo’n oldschool lachje als je ziet wat voor hippe dingen ze dan hebben (Sopranos met hun DVD spelers), maar die series zijn zo gruwelijk goed dat het niet uitmaakt.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 sep 2020, 22:49

deninho32 schreef:
Maar dat zijn dan ook HBO series, toch? Dat was zeker destijds beter dan de standaard CBS/ABC shit. 24 vind ik bijna van het niveau Renegade, the Sentinel en Walker Texas Ranger.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 sep 2020, 22:53

Chuck Norris :D

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 15 sep 2020, 05:29

Josef Dettelbacher schreef:
14 sep 2020, 22:07
Sorry ik denk dat ik het toch niet vol kan houden. Ik heb er nu 6 afleveringen op zitten, en nog 18 van deze units lijkt me uiteindelijk niet mogelijk.

Het acteerwerk is gewoon te slecht, en de situaties te nep. De manier van vertellen en in beeld brengen is gewoon te gedateerd om ervan te kunnen genieten. Te veel onnodige scènes om die "24 uur" maar vol te krijgen.

En nogmaals, bij films speelt leeftijd voor mij geen rol, maar helaas zijn series daar minder tegen bestand.
Juist, dit stond me altijd tegen bij 24. Bij aflevering 6 leken ze de dader(s) te hebben, maar dan wist je dat er al iets ongeloofwaardigs ging gebeuren, want ze hadden nog 18 afleveringen te gaan.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 16 sep 2020, 11:30

deninho32 schreef:
Waar heb je gelezen dat The Sopranos nu nog meer bekeken wordt? Voor mij was het een goede serie die je vooral één keer kijkt en daarna nooit meer. Dit waar mensen andere series nog wel terugkijken.
Oz... Dat was een geweldige serie, en heb ik wel teruggekeken. Maar dat is ook erg gedateerd m.i. Maar dat blijft wel goed. Misschien dat het ook iets te maken heeft met een leeftijdsverschil, dat sommige dingen minder snel gedateerd raken.

Rondom 24.... Verschil was natuurlijk wel dat mensen het destijds echt per week keken. Het was ook geen serie met een geweldig budget in het begin. Ik bedoel, ze gebruikten Kiefer Sutherland die alleen maar TV deed omdat hij niets anders had. Goede acteurs in die tijd deden eigenlijk amper TV, tenzij ze geen carrière hadden weten op te bouwen die ze film-contracten verschaften. Toen series als 24, Heroes, Dexter, Lost uitkwamen, werd de basis gelegd voor serieuze series waar goede acteurs zich wellicht ook aan wilden committeren. Dit heeft echter wel jaren geduurd, en feitelijk is het nog altijd een lagere vorm van content vs film.

HBO-series zijn in deze dan wel een uitzondering, maar niet helemaal. Ook de acteurs in series als Oz, The Soporanos en The Wire kom je in grote films amper tegen. Een enkeling daargelaten (ik kan eigenlijk alleen op Idris Elba komen, maar dat was een Brit die op die manier carrière probeerde te maken).

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 11:53

RaJitsu schreef:
16 sep 2020, 11:30
deninho32 schreef:
Waar heb je gelezen dat The Sopranos nu nog meer bekeken wordt? Voor mij was het een goede serie die je vooral één keer kijkt en daarna nooit meer. Dit waar mensen andere series nog wel terugkijken.
Oz... Dat was een geweldige serie, en heb ik wel teruggekeken. Maar dat is ook erg gedateerd m.i. Maar dat blijft wel goed. Misschien dat het ook iets te maken heeft met een leeftijdsverschil, dat sommige dingen minder snel gedateerd raken.
The Sopranos wordt juist beter naar mate je het vaker kijkt. Er gebeuren zo veel dingen, de dialogen zijn zo verfijnd dat je die never nooit goed kan oppikken als je deze voor de eerste (en enige) keer kijkt.
Alleen de gesprekken met Dr. Melfi en de onderliggende gedachten daarbij, zijn al voer voor verschillende replays.
Over de laatste scène zijn zelfs boeken geschreven, lezingen op Universiteiten gegeven. Mensen gooiden hun TV uit het raam of kochten een nieuwe DVD speler omdat ze dachten dat hun speler kapot was. Alleen die scene al moet je juist meerdere keren bekijken om je eigen invulling aan de waarheid te kunnen geven.
“All I wanted to do was present the idea of how short life is and how precious it is. The only way I felt I could do that was to rip it away.”, aldus de bedenker.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 16 sep 2020, 11:57

@RaJitsu Ik heb The Sopranos zelf meer dan 30x gezien en het verveelt nooit. Sterker nog, ik zie nog steeds nieuwe dingen. Dat de serie nu beter wordt bekeken dan toen wist Steve Schirripa te melden in zijn wekelijkse podcast met Michael Imperioli. Acteurs uit The Sopranos die in grote films hebben gespeeld zijn wel te vinden hoor. De halve cast zat in Goodfellas, James Gandolfini heeft genoeg grote rollen gehad en ook bijvoorbeeld Steve Buscemi was in een hoop grote films te vinden.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 16 sep 2020, 12:16

deninho32 schreef:
16 sep 2020, 11:57
@RaJitsu Ik heb The Sopranos zelf meer dan 30x gezien en het verveelt nooit. Sterker nog, ik zie nog steeds nieuwe dingen. Dat de serie nu beter wordt bekeken dan toen wist Steve Schirripa te melden in zijn wekelijkse podcast met Michael Imperioli. Acteurs uit The Sopranos die in grote films hebben gespeeld zijn wel te vinden hoor. De halve cast zat in Goodfellas, James Gandolfini heeft genoeg grote rollen gehad en ook bijvoorbeeld Steve Buscemi was in een hoop grote films te vinden.
Steve Buscemi natuurlijk. Was vergeten dat hij in The Sopranos zat. Maar derest... Mwah. Goodfellas (wat maar één film is) maakt dat het wel een flinke type-cast is natuurlijk. Het gros vindt je als zij-karakters in kleine series.

Maar het is wel interessant om te zien hoe de cijfers zijn van oudere series. Wanneer het om bepaalde sitcoms gaat is het overduidelijk het geval aangezien de streamingdiensten daar ontzettend grote bedragen voor neertellen. Maar cijfers worden in principe niet echt bekend gemaakt. Ik ben dan ook benieuwd waar Schrippa zich op baseert. Sowieso spreken mensen erg voor eigen parochie, dus of hij zich laat leiden door wat hij zelf graag gelooft vs wat daadwerkelijk klopt is maar de vraag. Beiden heren waren ook te gast bij Joe Rogan niet al te lang geleden, en toen kwam dat ook vrij treffend aan het licht toen ze beiden hun idee gaven over comedians vs acteurs en ze dus een compleet verschillende beleving van de werkelijkheid hadden (Rogan en Imperioli).

@PCGC:
Die laatste scène was zeker een iconisch moment. Al had ik wel gewoon door wat daar gebeurt en vind ik de discussies wat overdreven.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 13:34

RaJitsu schreef:
16 sep 2020, 11:30
deninho32 schreef:
Dit heeft echter wel jaren geduurd, en feitelijk is het nog altijd een lagere vorm van content vs film.
Niet helemaal meer mee eens. Wél overigens dat je in series nog veel relatief onbekende of juist weer typische acteurs tegenkomt, maar de laatste jaren zie je wel echt dat grote namen uit de filmwereld ook gewoon in series te zien zijn. Enkele voorbeelden natuurlijk met Anthony Hopkins, Steve Buscemi (hiervoor al genoemd), Billy Bob Thornton, Jason Bateman, Tom Hardy, Kevin Spacey, en er zijn er vast nog wel meer. Billy Bob heeft bewust gekozen voor series omdat dat tegenwoordig meer vrijheid en uitdaging biedt dan de standaard hollywoodproductie films.

Persoonlijk ben ik bijna nooit meer in een bioscoop te vinden. Ik heb werkelijk niets met die action hero films, en dan is de spoeling maandelijks behoorlijk dun wat mij betreft. Ja films met Leonardo DiCaprio of van Quentin Tarantino kijk ik naar uit, maar dat is vaak maar eens per jaar, en soms eens per x jaar. Mark Wahlberg maakt trouwens wel met enige regelmatig films waar ik interesse in heb. Misschien zijn er nog wel wat meer, maar ik houd het niet nauwkeurig bij.

Plaats reactie