John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1401 times
Been thanked: 1438 times

John de Jong

Bericht door Ykhim » 22 sep 2020, 00:19

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

John de Jong schuift in maart inderdaad aan bij Toon en stelt als doel dat de selectie niet tijdig in orde moet zijn, het mag best even duren volgens John. Wat een ontzettend naïeve gedachtegang zeg. Natuurlijk wil ook onze leiding de selectie ruimschoots op tijd in orde hebben, maar je hebt niet altijd alles voor het zeggen. En ja: dan kun je potentiële aankopen ook een deadline stellen, maar dan ga je heel snel afdalen in categorieën waar we niks aan hebben nu. Je kan best op tijd spelers halen die net zo goed zijn als Thomas of Teze, maar daar schiet je toch ook niks mee op?

De linksbackpositie is mooi ingevuld en dat heeft even geduurd. Je hebt dezelfde tirade als nu ook in augustus geplaatst en daar moet je nu op terugkomen, maar je weet wel weer met zekerheid te stellen dat Kim of Kampl (of een andere speler uit die categorie) niet gaat komen. Ik vind het knap. Misschien moet je gewoon maar eens solliciteren voor die functie van TD als je het allemaal zo goed weet. Een dagje meelopen kan voor mensen als jij geen kwaad, want dan ga je pas echt merken hoe complex de voetbalwereld daadwerkelijk is.

Ik word er echt simpel van als mensen gaan zeggen dat alles niet op orde is omdat zaken heel lang duren.
#InSchmidtWeTrust

Riffii
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 29 times
Been thanked: 19 times

Bericht door Riffii » 22 sep 2020, 00:20

RemPSV schreef:
22 sep 2020, 00:02
Oh ik ben heel blij met een voor PSV Top linksback, maar ik blijf erbij dat je in principe het doel moet hebben als TD en Scouting om je selectie in het begin van de voorbereiding in orde te hebben. En niet als je al weer verschillende seizoens bepalende wedstrijden gespeeld hebt.

Als het donderdag of volgende week donderdag weer mis gaat vinden de mensen hierboven het nog steeds geweldig beleid? Ik blijf het vreemd vinden dat voor een topclub in nederland, het tegenwoordig maar "normaal" is om een hele voorbereiding geen(je moet er eigenlijk gewoon 2 hebben) echte LB in je selectie te hebben. Dat het maar "Normaal" is dat de zwakke plekken in de selectie geen enkele kwaliteitsimpuls hebben gehad. Je mist als PSV zijnde nog steeds een klasbak op het middenveld(het is toch al meer dan 2 jaar bekend dat PSV daar heel veel kwaliteit tekort komt) Lammers ging weg en 2 dagen later was de 4e spits!(geen waardeoordeel over hem, ken hem nog niet, ben benieuwd) er, maar we hebben nog steeds geen 2 fatsoenlijke middenvelders in onze selectie. en ook achterin kom je verdedigende kwaliteit tekort zeker door de lucht.

Maar goed ik zal de discussie over het functioneren van De Jong en zeker onze scouting verder maar laten gaan, jullie vinden het blijkbaar geweldig(in ieder geval goed genoeg), ik vind het armoedig en PSV onwaardig.
Ik zal t eens proberen zoals in ons zoontje het ook zou uitleggen.

- Het geld groeit niet aan die appelboom in de tuin, als we een klasbak willen die voor ons komt spelen in een heel vroeg stadium van de voorbereiding... dan motte lappen!
En als je niks te lappen hebt, mot je maar geduld hebben.

- Eredivisie is Net als dat ene mokkeltje op de fuif die niet gruwelijk afstotend is ... maar ook niet zo mooi dat iedereen een nekkramp krijgt van t nakijken.

Ze zullen op de fuif eerst al die mooikes ten dans vragen, en als die vergeven zijn dan zal de eredivisie die zo eenzaam in t hoekske stond pas weer in de picture komen.

Dus ... wilde dansen mey ne klasbak... dan motte geduld hebben en hopen dat ze je zien staan.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 22 sep 2020, 01:13

J.B. schreef:
22 sep 2020, 00:16

Aan het eind van de rit rekenen we Schmidt en de Jong af op de prestaties.
Klopt niet helemaal, want baco zit er na een waardeloos jaar nog steeds (terwijl Van Bommel wel moest gaan). Dus die heeft meer krediet.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 962 times
Been thanked: 1301 times

Bericht door ruuddevil » 22 sep 2020, 06:38

De Jong heeft een baan die gericht is op de lange termijn. Daarom kan je hem pas later beoordelen. Door de waardeloze transfer zomer een jaar geleden heeft ie echter versneld iets te bewijzen. Belangrijke zomer derhalve voor hem.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 22 sep 2020, 07:41

RemPSV schreef:
Oh ik ben heel blij met een voor PSV Top linksback, maar ik blijf erbij dat je in principe het doel moet hebben als TD en Scouting om je selectie in het begin van de voorbereiding in orde te hebben.
Je wil geloof ik niet accepteren dat dat godsonmogelijk is. Dat kan. Maar het is godsonmogelijk. Als de praktijk al 10 a 20 jaar uitwijst dat dit niet kan, zou je een keer kunnen denken: 'goh, ik verwacht het onmogelijke'.
RemPSV schreef:
Lammers ging weg en 2 dagen later was de 4e spits!
Je wil het niet geloven schijnbaar, maar ergens medio juli was al bekend dat Lammers zeer waarschijnlijk weg zou zijn. Vanaf dat moment is ook Zahavi al benaderd. Transfers spelen zich niet zo af als de data in de krant. Als de naam valt zijn ze al weken bezig over het algemeen. Kijk naar Lozano: kwam in juni, onderhandelingen startte in februari.

Je hebt gewoon een bijzonder vertekend beeld hoe de transfermarkt werkt. Het is geen FM20 waar je een speler benaderd en hem diezelfde week presenteert.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 273 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Skywalker » 22 sep 2020, 07:46

ShovingNE2 schreef:
22 sep 2020, 07:41

RemPSV schreef:
Lammers ging weg en 2 dagen later was de 4e spits!

Je hebt gewoon een bijzonder vertekend beeld hoe de transfermarkt werkt. Het is geen FM20 waar je een speler benaderd en hem diezelfde week presenteert.
By Player-Manager (1990) op de Commodore Amiga had je de speler direct dezelfde dag.
Kun je nagaan hoe lang het toen 'in het echt' leek te duren. Via de telex werd er over geklaagd zeg!

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door J.B. » 22 sep 2020, 09:47

PCGC schreef:
22 sep 2020, 01:13
J.B. schreef:

Klopt niet helemaal, want baco zit er na een waardeloos jaar nog steeds (terwijl Van Bommel wel moest gaan). Dus die heeft meer krediet.
Uiteraard en geheel logisch. Een TD stel je niet aan om die een seizoen later weer te ontslaan.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 742 times

Bericht door Juancho » 22 sep 2020, 10:21

ShovingNE2 [/quote schreef:
De vraag die voor ligt: moet je eerder doorschakelen naar een mindere keuze of niet. En daar is zeker wat voor te zeggen. Maar laten we eerlijk zijn: als Kim en Kampl zouden tekenen, dan zal je ook niet zeggen: 'John heeft slecht werk geleverd, het had eerder moeten gebeuren.'
Dat is idd de vraag en die is niet zo zwart/wit te beantwoorden zoals jij en anderen soms doen. En daarmee bedoel ik dus dat het OF niveau Kampl is OF niveau Dammers. Er zit natuurlijk een enorm grijs gebied daar tussen. Daarnaast hoef je niet altijd met een lijstje te werken he. Het kan best zijn dat je 5 spelers op het oog hebt die allemaal enorm dicht bij elkaar zitten qua niveau maar op gebied van andere zaken dat de één meer haalbaar is dan de ander.

Men haalt ook vaak Guardado aan als voorbeeld, maar dat is nou juist een speler geweest die GEEN 1e keuze was. Dat was die Belg. Omdat die niet haalbaar werd en PSV door moest/wilde schakelen kwam Guardado. Achteraf een gouden zet natuurlijk. Dus persoonlijk mis ik nog wel eens de nuance in deze discussie. Het is altijd OF wachten op die ene klasbak OF anders krijg je niveau Feyenoord aankopen. Persoonlijk denk ik dat daar een enorm grijs gebied tussen zit met spelers die voor PSV ook absoluut aanwinsten zijn.

De vraag is dus wanneer het het beste moment is om door te schakelen, zeker als je wat druk hebt van je wedstrijdschema. In dat kader ga ik dus wel mee dat PSV een gok neemt door zo Europees voetbal te moeten halen. Er staat namelijk enorm veel op het spel en het elftal heeft gewoon nog een aantal grote gaten te dichten. Het kan goed gaan natuurlijk maar het kan ook fout gaan. Dat zien we namelijk wel vaker bij ED clubs die tegen onbekende en op papier makkelijke ploegen moeten spelen. En nu heb je geen kans op een slechte dag thuis nog recht te trekken.
Laatst gewijzigd door Juancho op 22 sep 2020, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 695 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 22 sep 2020, 10:51

Eens met Jan. Hoop excuus truusen hier.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2020, 11:03

Het gaat me niet eens om excuses Menno maar wel dat er gedaan wordt of je alleen links je enige topaankoop hebt die je wil en rechts staat een speler van niveau Diemers. En thats it. Meer smaken heb je niet. Dat is natuurlijk bullshit. Sterker nog, je mag verwachten dat een club dat een goede scouting heeft een lijstje namen heeft met spelers die verdomd dicht op elkaar zitten. En ja, dan kan er daarboven best dat ene buitenkansje staan. Misschien is Kampl dat wel, geen idee. Maar je moet een keer een inschatting maken van ok, dit wordt hem niet we schakelen door naar een meer dan prima of zelfs uitstekend alternatief (is het eigenlijk wel een alternatief?) omdat er een hele belangrijke periode aan komt. Guardado kwam ook niet als nummer 1 target omdat hij zo op het lijstje stond. En gezien de verhalen was Max ook niet onze nummer 1 maar was v. Aanholt dat.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 325 times

Bericht door koetje » 22 sep 2020, 11:19

PCGC schreef:
J.B. schreef:

Bij clubs als PSG, Barcelona enzovoort was hij er met zijn trackrecord van afgelopen zomer er uitgegooid.

PSV heeft hem een 2e kans gegeven en in de belangrijkste transfer van deze zomer (een toptrainer) heeft hij een belangrijk aandeel gehad. Als Max, Mvogo en Zahaveni versterkingen blijken te zijn in de categorie Angelino, Moreno, Dumfries dan heeft hij die hele slechte transferzomer grotendeels weggepoetst.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Bericht door El Sordo » 22 sep 2020, 11:24

Natuurlijk is het niet óf Kampl óf Diemers. Wie zegt dat? Volgens mij werd er juist betoogd dat je gaat shoppen in de categorie Diemers als je je elftal ruim voor aanvang van de eerste wedstrijd op 'orde' wil hebben. Daarnaast heb je, vanzelfsprekend, te maken met een schaduwlijst. Maar als die spelers zo verdomd veel op elkaar (moeten) zitten qua niveau, zijn dat ook geen spelers die je met groot gemak op zeer korte termijn en nog voor de transfermarkt goed en wel op gang komt kunt vastleggen. Max was daarin vrij uitzonderlijk.

Ook Guardado kwam destijds overigens pas een week voor de deadline, toen hadden we er al twee Europese voorrondes en drie competitiewedstrijden opzitten. Het is maar zeer de vraag of het gelukt was om hem wél 'op tijd' te huren als we daar drie weken eerder naar hadden geïnformeerd.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 695 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 22 sep 2020, 11:27

Klipt omdat psv veel te lang achter due Belg zat. Toen due niet wou, was binnen een week Guardado binnen. Als huurling weliswaar naar ik denk toch dat we die richting straks op gaan.

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 111 times
Been thanked: 245 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 22 sep 2020, 11:28

Welja, voor de 500ste keer exact dezelfde discussie. Waarom ook niet?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2020, 11:33

El Sordo schreef:
22 sep 2020, 11:24
Natuurlijk is het niet óf Kampl óf Diemers. Wie zegt dat?
Ik lees het hier regelmatig terug. En gek genoeg zeg jij dus precies nu weer wat ik bedoel:
Volgens mij werd er juist betoogd dat je gaat shoppen in de categorie Diemers als je je elftal ruim voor aanvang van de eerste wedstrijd op 'orde' wil hebben.
Dat is dus waar mijn posts over gingen. Het zijn 2 enorme uitersten die worden genoegd en daartussen lopen blijkbaar geen prima spelers rond voor PSV. Ik vind dat nogmaals erg vreemd en vooral eenzijdig. Waarbij ik overigens nergens aangeef dat iets makkelijk of simpel is.
Laatst gewijzigd door Juancho op 22 sep 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 22 sep 2020, 11:33

Lees eerst even goed, want ik zeg precies niet waar jij op doelt.
Menno1 schreef:
22 sep 2020, 11:27
Klipt omdat psv veel te lang achter due Belg zat. Toen due niet wou, was binnen een week Guardado binnen. Als huurling weliswaar naar ik denk toch dat we die richting straks op gaan.
Ja, maar dat is dus nooit problematisch geweest.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 sep 2020, 12:52

koetje schreef:
22 sep 2020, 11:19
PCGC schreef:

Bij clubs als PSG, Barcelona enzovoort was hij er met zijn trackrecord van afgelopen zomer er uitgegooid.

PSV heeft hem een 2e kans gegeven en in de belangrijkste transfer van deze zomer (een toptrainer) heeft hij een belangrijk aandeel gehad. Als Max, Mvogo en Zahaveni versterkingen blijken te zijn in de categorie Angelino, Moreno, Dumfries dan heeft hij die hele slechte transferzomer grotendeels weggepoetst.
PSV is ook geen PSG of Barcelona.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 22 sep 2020, 13:01

Zou Guardado destijds in juni al haalbaar zijn geweest?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2020, 13:06

El Sordo schreef:
22 sep 2020, 11:33
Dan mag je wat meer/beter uitleggen wat je dan bedoelt met:
Volgens mij werd er juist betoogd dat je gaat shoppen in de categorie Diemers als je je elftal ruim voor aanvang van de eerste wedstrijd op 'orde' wil hebben.
Ik lees het namelijk als dat je vroegtijdig versterkingen wilt halen je in de categorie Diemers terecht komt. En dat vind ik enorm zwart/wit. Maar blijkbaar lees ik het verkeerd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 22 sep 2020, 13:06

Als je hoort dat Papi op het einde echt nog overgehaald moest worden door Cocu, lijkt mij niet dat hij in juni die keuze al had gemaakt. Dan had hij zeker andere mogelijkheden nog afgewacht.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2020, 13:09

ShovingNE2 schreef:
22 sep 2020, 13:06
Als je hoort dat Papi op het einde echt nog overgehaald moest worden door Cocu, lijkt mij niet dat hij in juni die keuze al had gemaakt. Dan had hij zeker andere mogelijkheden nog afgewacht.
Dat weet niemand dus lijkt me ook niet handig in de discussie. wat ik met dit voorbeeld wilde aangeven is dat Guardado als voorbeeld aangehaald werd dan lang wachten beloond. Echter was Guardado helemaal niet nummer 1 op de lijst, net zoals Max volgens mij helemaal niet nummer 1 op de lijst was. Betekent dat gelijk dat de rest van je opties minder moeten zijn (lees het Diemers categorie verhaal)?

In mijn ogen een dikke nee. Het zou ook wel vrij bizar zijn dat in de voetbalwereld, met zo enorm veel spelers er maar 1 speler voor een positie is die de absolute gewenste kandidaat is terwijl de andere opties ver onder dat niveau zitten. Dan klopt er sowieso al iets niet in je scouting.

De belangrijkste vraag is dus wanneer moet je doorschakelen. Hoeveel risico neem je door te blijven wachten.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 sep 2020, 13:11

ShovingNE2 schreef:
Papi was wat dat betreft ook een beetje geluk. Die had ook best een niveautje hoger kunnen kiezen..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 sep 2020, 13:11

ShovingNE2 schreef:
Papi was wat dat betreft ook een beetje geluk. Die had ook best een niveautje hoger kunnen kiezen..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 22 sep 2020, 13:16

Juancho schreef:
22 sep 2020, 13:09
De belangrijkste vraag is dus wanneer moet je doorschakelen. Hoeveel risico neem je door te blijven wachten.
Helemaal eens. En dat hangt af van de vorderingen en de status en kansenafweging, dat is van buitenaf lastig beoordelen.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 22 sep 2020, 13:19

Juancho schreef:
El Sordo schreef:
22 sep 2020, 11:33
Dan mag je wat meer/beter uitleggen wat je dan bedoelt met:
Ik lees het namelijk als dat je vroegtijdig versterkingen wilt halen je in de categorie Diemers terecht komt. En dat vind ik enorm zwart/wit. Maar blijkbaar lees ik het verkeerd.
Speciaal voor jou heb ik de nuance even dikgedrukt gemaakt. ;)

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 177 times
Been thanked: 333 times

Bericht door Brael » 22 sep 2020, 13:20

Juancho schreef:
22 sep 2020, 13:09
ShovingNE2 schreef:
Dat weet niemand dus lijkt me ook niet handig in de discussie. wat ik met dit voorbeeld wilde aangeven is dat Guardado als voorbeeld aangehaald werd dan lang wachten beloond. Echter was Guardado helemaal niet nummer 1 op de lijst, net zoals Max volgens mij helemaal niet nummer 1 op de lijst was. Betekent dat gelijk dat de rest van je opties minder moeten zijn (lees het Diemers categorie verhaal)?

In mijn ogen een dikke nee. Het zou ook wel vrij bizar zijn dat in de voetbalwereld, met zo enorm veel spelers er maar 1 speler voor een positie is die de absolute gewenste kandidaat is terwijl de andere opties ver onder dat niveau zitten. Dan klopt er sowieso al iets niet in je scouting.

De kanttekening van Shoving snijdt natuurlijk wel hout, je schuift hem te makkelijk terzijde.

Want je kunt wel willen doorschakelen naar optie 2 of optie 3, maar het kan natuurlijk goed zijn dat ook optie 2 en optie 3 niet meteen willen toehappen, maar eerst hun kansen willen afwachten bij wellicht een grotere club/competitie. Dus als je meteen zaken wil doen, kom je misschien wel bij optie 5 en optie 6 uit. Dat is dan geen Diemers, maar wellicht wel beduidend minder dan optie 1 of 2.

De grote vraag is welke spelers op dit moment haalbaar zijn, en welke spelers nog steeds de kat uit de boom willen kijken. Dat is een complexe situatie, afhankelijk van meerdere factoren. Niet voor niks wordt er al jaren voor gepleit om de transferwindow te sluiten op het moment dat de competitie begint.

Plaats reactie