John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

John de Jong

Bericht door ShovingNE2 » 20 aug 2020, 18:48

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mooi lang verhaal, top dat je het oppakt. Ik moet mijn vrouw even corrigeren dus ga later reageren.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 20 aug 2020, 18:53

Jammer dat RemPSV niet door heeft dat PSV in een hele speciale vijver vist. Een bijzondere vijver. Een vijver waarin je je bijna zou afvragen of er wel vissen in zitten, zo speciaal.

verder eens met RemPSV. Begint bizarre vormen aan te nemen en we zetten Schmidt zo al gelijk op achterstand.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 aug 2020, 18:54

Moet jij niet aan Remdesivir in doosjes doen? Of mijn surrogaat dochter les geven?
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 20 aug 2020, 18:58

ShovingNE2 schreef:
20 aug 2020, 18:54
Moet jij niet aan Remdesivir in doosjes doen? Of mijn surrogaat dochter les geven?
Heb ik John de Jong op gezet. Waarschijnlijk krijg je dus de eerste kratjes Remdesivir in 2034. Net als onze linksback. Multitasking, onze John.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1403 times
Been thanked: 1443 times

Bericht door Ykhim » 20 aug 2020, 19:16

RemPSV schreef:
20 aug 2020, 18:46
Oke wat ik anders zou willen zien, is dat psv weer is de intentie heeft om aan het begin van de voorbereiding de selectie op peil te hebben.
PSV heeft niet de intentie om de selectie aan het begin van de voorbereiding op peil te hebben? Dat is nieuw voor mij.
Het niet hebben van een (psv waardige)Linksback 3-4 weken voor het begin is simply not done.
Wat moeten we dan? PSV heeft geprobeerd van Aanholt en Rodríguez te halen: allebei hebben ze (vooralsnog) te hoge salariseisen. Ga je kijken naar alternatieven, dan kom je al snel in de categorie Ouwejan. Maar dan staat dit forum ook in brand, want dan halen we een bankzitter van AZ. Dan kun je wel roepen dat de scouting dan maar met betere opties moet komen (daar zijn ze namelijk voor!!!1!), maar de linksbackpositie is voor heel veel clubs een hoofdpijndossier. Dat heeft een reden. Bij Bayern loopt nu notabene een linksbuiten uit Canada op die positie omdat ze geen fatsoenlijke back konden vinden!

Maar van PSV wordt verwacht dat het allemaal ruimschoots van tevoren in orde is op die positie, ook als de situatie daarvoor verre van ideaal is. Schiet mij maar lek hoor.
Om dit mogelijk te maken zul je de scouting ver moeten verbeteren, je moet waarschijnlijk actief op zoek gaan naar scouts die zich al bewezen hebben die talent herkennen en goed weten te beoordelen en dat in een tijdperk dat psv financieel niet meer mee kan met de Europese subtop, maar wel de wil moet hebben om hier sportief bij te blijven. En niet altijd alleen maar bij oud spelers uitkomen, scouting is ook een (moeilijk)vak apart.
PSV komt niet alleen maar uit bij oud-spelers, maar misschien wist je dat niet. Het scoutingsnetwerk van PSV omvat véél meer mensen dan alleen mannen als van Aerle en Vennegoor. Het omvat ook tussenpersonen, ambassadeurs van de club, tipgevers en nog veel meer mensen. Dat is maar goed ook trouwens, want met een scoutingsteam van pakweg 8 mensen ga je een topclub niet runnen. Het werk dat je moet verrichten om spelers in kaart te brengen is dan veel te groot. Verder weet niemand hier - op een uitzondering na - hoe het scoutingswerk exact is vormgegeven. Je kunt alleen het resultaat zien (namelijk de spelers die gekomen zijn), maar niet al het werk dat de scouting verzet. Daarom is het lastig te beoordelen hoe het functioneert. De verantwoordelijkheid ligt daarvoor bij John de Jong, maar ook daar is de vraag: maakt hij de foute keuzes of komt de scouting niet met goede namen? We weten het niet, we kunnen dus ook niet met zekerheid stellen dat er niks van klopt.

Tenslotte heb je natuurlijk ook te maken met andere partijen. Ik weet dat PSV jaarlijks een poging waagt bij allerlei supertalenten uit Zuid-Amerika, maar alleen zelden heb je beet. We willen meedoen met de grote jongens bij de speciale vijvers, maar die grote jongens hebben zelf ook een hengel en in veel gevallen ook gewoon een betere. Dan leg je het 9 van de 10 keer af. Als supporter krijg je daar geen beeld van, tenzij je insider bent.
Hoe is het dan toch mogelijk dat iedereen zomaar mag blijven zitten, en er nu 3-4 weken van te voren weer niets verbeterd is aan de selectie.
Wat kortzichtig zeg. Alsof PSV bij elke speler die (nog) niet voldoet kan zeggen: de groeten, je hoeft niet meer te komen en nu zijn we mooi van je af. Je hebt meerdere partijen nodig om een speler te slijten. Als John de Jong die gasten van de hand doet voor drie zaken kruidnoten en een watermeloen staat iedereen ook te klagen, want dan is Ajax ineens het lichtende voorbeeld van hoe je miskopen wél voor een topprijs kan verkopen.

Verder zal PSV - en hoofdzakelijk Roger Schmidt - toch willen kijken hoe iedereen zich staande houdt onder een capabele, ervaren staf. Je kunt Bruma en Doan wel op het vliegtuig naar Turkije of Portugal zetten, maar je kan ook kijken of ze nog gaan renderen. Net als Baumgartl, Gutiérrez en Romero hebben ze in het verleden wel degelijk aangetoond kwaliteiten te hebben. PSV kan het zich niet veroorloven om daar net zo zwartgallig naar te kijken als een deel van dit forum.
Ik ben net als het overgrote merendeel van dit forum gewoon een voetballiefhebber, die zich afgelopen zaterdag verheugde om eindelijk weer is naar psv te kunnen kijken, maar aan het einde van de wedstrijd weer heel zwaar teleurgesteld was in het niveau.
Misschien ook een idee om je eigen verwachtingspatroon naar beneden bij te stellen. Wat had je namelijk verwacht? Sprankelend pressievoetbal met de ene na de andere goal? Na enkele weken slopende voorbereiding?

Het is wat anderen ook al zeggen: we zitten in een transitiejaar. Het kan allemaal goed vallen en een titel opleveren, maar realistisch bezien moeten we de boel van de grond af op gaan bouwen. Het is niet eenvoudig om zo'n cultuuromslag te moeten maken. Je kan al helemaal niet verwachten dat het binnen een paar weken gepiept is, want zo werkt een ingrijpende verandering niet.
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 20 aug 2020, 19:23

Met de laatste zin ben ik het wel eens; het gaat idd een transitie jaar worden. Ook omdat de selectie dus niet op orde is, maar ook omdat er idd een cultuur omslag gemaakt wordt. Dat gaat veel tijd kosten, ook al is de voorbereiding dit jaar langer dan normaal.

Maar verder vind ik zoals Makaveli al zei, dat er heel veel in excuses gezocht wordt. Ik had gehoopt dat we van die 'cultuur' wel een beetje af waren. Ambitie niveau moet echt omhoog en daar hoort een completere selectie bij.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 20 aug 2020, 19:28

De ambitie mag ook omhoog, maar je kan niet iets voor elkaar boksen als je daar niet de middelen voor hebt. We willen heel veel - ook Toon Gerbrands en John de Jong - maar de realiteit is dat we fouten hebben gemaakt die e.e.a. lastig maken. Zo'n Doan had bijvoorbeeld niet gekocht moeten worden. Daar hoeven we niet voor weg te kijken, maar het is wel de realiteit van nu. Dat biedt verklaringen voor een aantal zaken.

Verder is de dagelijkse gang van zaken veel complexer dan een aantal mensen hier lijken te denken. Roepen dat de scouting niet deugt zonder te weten hoe de scouting in elkaar steekt is bijvoorbeeld niet heel sterk. Dat is jammer voor de discussie.
#InSchmidtWeTrust

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 20 aug 2020, 19:48

Psv zit natuurlijk in een andere situatie dan voorgaande jaren. En dan doel ik niet op corona want dat is geen excuus meer. Maar de hele technische staf is gewijzigd en er gaat een andere koers gevaren worden. Tel daarbij op dat er bij Psv veel huurlingen terugkeren wat betekend dat je sowieso al een aantal ''nieuwe spelers'' in je selectie hebt. Het is daarom heel goed te verantwoorden dat zowel John als Schmidt even de kat uit de boom kijken om te zien hoe de spelers zich hebben ontwikkeld en hoe de spelers zich manifesteren op de training alvorens er door geselecteerd wordt.

Dit ''excuus'' gaat op voor elke positie in de selectie behalve de linksback positie natuurlijk. Als je in de winterstop na lang zoeken bij Rodriguez uitkomt dan weet je vanaf dat moment dat je in de zomer een andere linksback moet halen. Dan kun je daar iets sneller op handelen. Er zullen tal van argumenten als excuus aangevoerd worden om te verklaren dat de linksback er nog niet is maar dan valt je topsportmentaliteit weg. Ik denk zelf dat John heeft ingezet op één droomkandidaat en dat die is afgevallen. En dan vraag ik me af hoe lang het schaduwlijstje is. Want je moet er altijd rekening mee houden dat een transfer kan afketsen en dan doorschakelen. Maar geheel in de lijn van Brands is John ook erg geduldig. En ja, soms pakt dat goed uit. Maar even zo vaak niet.

Verder vind ik onze selectie helemaal niet zo slecht. Er moet een linksback komen en het zou fijn zijn als er wordt door geselecteerd op het middenveld. Daar vind ik teveel van hetzelfde rondlopen.

RemPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Bericht door RemPSV » 20 aug 2020, 20:39

Er is natuurlijk een heel groot gat tussen sprankelend pressievoetbal aan de ene kant en de verschrikkelijke wedstrijd waar ik naar heb zitten kijken zaterdag. Mijn verwachtingspatroon is helemaal niet zo hoog, maar sinds de aanstelling van Schmidt verheugde ik me wel weer om naar psv te gaan kijken. Eindelijk is af van dat verschrikkelijke controle voetbal van de afgelopen jaren.

Het niet hebben van een linksback als topclub 3/4 weken voor het begin van de competitie is nooit goed te praten op geen enkele manier! Zie je het gebeuren dat we volgend seizoen rond dezelfde tijd in de voorbereiding BV geen keeper in de selectie hebben? Ik niet in ieder geval en In het hedendaagse voetbal zijn de backs misschien wel de belangrijkste spelers op het veld, vaak in ieder geval de spelers met de meeste ruimte. Het is ook niet zo dat onze LB vorige week is weggekocht, die positie is al jaren een probleem, en ik persoonlijk vind dat topclub onwaardig.

Dan het laatste punt, waarom zou ik (of andere mensen) geen commentaar mogen hebben over het functioneren van de scouting, ik zie al jarenlang de ene na de andere miskoop(op zijn minst niet de kwaliteit waar we op hoopten) wie kan en mag je dat dan verwijten? Heel de voetbalwereld(incl zo ongeveer iedereen op dit forum) zag al voor dat we vorig jaar Doan haalden, dat die ons niet verder ging brengen. Niet de positie waar we versterking nodig hadden en niet de extra kwaliteit die we nodig hadden. Ook bij onze scouting moeten dan toch genoeg mensen dat hebben gezien, waarom kwam hij dan toch?
Ze hielden blijkbaar wel het aantrekken van een LB tegen als ik de mediaberichten mag geloven.

Ik geloof allemaal best dat de voetbalwereld zo is veranderd dat het voor clubs als PSV allemaal een stuk ingewikkelder is geworden. maar juist dan moet je slimmer worden, met de jeugd heeft psv al hele grote stappen gezet de afgelopen jaren.
Ik hoop dat ze binnen de scouting die stap ook nog kunnen maken, zoals jij vertelde probeert psv het blijkbaar ieder jaar nog steeds bij grote zuid amerikaanse talenten, als dat financieel tegenwoordig te moeilijk is geworden, dan moet je het noodgedwongen in een categorie lager met hopelijk nog veel doorgroeimogelijkheden gaan zoeken, eens te meer zijn goede scouts dan van levensbelang voor psv.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 20 aug 2020, 21:00

RemPSV schreef:
20 aug 2020, 20:39
Er is natuurlijk een heel groot gat tussen sprankelend pressievoetbal aan de ene kant en de verschrikkelijke wedstrijd waar ik naar heb zitten kijken zaterdag. Mijn verwachtingspatroon is helemaal niet zo hoog, maar sinds de aanstelling van Schmidt verheugde ik me wel weer om naar psv te gaan kijken. Eindelijk is af van dat verschrikkelijke controle voetbal van de afgelopen jaren.
Het gaat in de voorbereiding primair om progressie. Ik heb dat tegen Vitesse ook gezien, op zowel individueel als collectief vlak. Dat mensen dan teleurgesteld zijn omdat ze meer verwachten, zegt meer over die mensen zelf dan over het werk dat geleverd wordt. Ik vraag me dan serieus af of je vorig seizoen wel gekeken hebt en weet waar PSV vandaan moet komen. Schmidt is een toptrainer, maar echt geen tovenaar die alles binnen twee weken naar wens kan neerzetten, wat hij zelf ook denkt te kunnen bewerkstelligen. En zo zal dat ook voor de komende wedstrijden gelden: verwacht geen topvoetbal, maar verwacht wel progressie, groot en klein. Blijft dat uit, dan lijkt me kritiek ook op z'n plek. Tot die tijd raad ik aan om de verwachtingen wat lager te houden, want anders ga je echt van een koude kermis thuiskomen.
Het niet hebben van een linksback als topclub 3/4 weken voor het begin van de competitie is nooit goed te praten op geen enkele manier! Zie je het gebeuren dat we volgend seizoen rond dezelfde tijd in de voorbereiding BV geen keeper in de selectie hebben? Ik niet in ieder geval en In het hedendaagse voetbal zijn de backs misschien wel de belangrijkste spelers op het veld, vaak in ieder geval de spelers met de meeste ruimte. Het is ook niet zo dat onze LB vorige week is weggekocht, die positie is al jaren een probleem, en ik persoonlijk vind dat topclub onwaardig.
Een back vergelijken met een keeper is ook onzinnig. In die laatste categorie heb je meer dan genoeg goeie kandidaten lopen, bij de linksbackpositie ligt dat toch anders. Mijn vraag aan jou: als we nu Ouwejan of een soortgelijke speler halen (onder de noemer: er MOET NU een back komen!) en hij blijkt over langere tijd niet goed genoeg, ga jij dan klagen over het aankoopbeleid?

De topaankopen van de laatste jaren vallen grofweg in twee categorieën: een speler met een krasje of een speler waarvoor we héél lang hebben moeten strijden. In het eerste geval neem je een grote gok en we hebben gezien hoe dat kan uitpakken, John de Jong krijgt de verwijten nog steeds. In het tweede geval kost het veel tijd en moeite en dan loop je inderdaad het risico dat ze net niet komen of de voorbereiding niet meemaken. Echter: dat zijn vaak wel de spelers die ook niet veel tijd nodig hebben om zich aan te passen aan wat er gevraagd wordt. Ik noem Guardado en Moreno, die allebei erg laat aankwamen en allebei hun waarde bewezen hebben. Van Ginkel: zelfde verhaal.

Ik geloof er nog best in dat van Aanholt over 4 weken alsnog aansluit. Kan hij misschien nog niet meteen spelen, maar dan weet je wel dat hij, met al z'n ervaring op het allerhoogste niveau, niet veel tijd nodig gaat hebben om zich aan te passen. Tot die tijd zet je er Mauro of Viergever neer. Nee: niet ideaal, maar nogmaals: heb je dan liever een modale back die later misschien niet eens goed genoeg blijkt?
Dan het laatste punt, waarom zou ik (of andere mensen) geen commentaar mogen hebben over het functioneren van de scouting, ik zie al jarenlang de ene na de andere miskoop(op zijn minst niet de kwaliteit waar we op hoopten) wie kan en mag je dat dan verwijten?
Het gaat mij erom dat je visie op scouting kortzichtig is. Je roept dat er andere mensen moeten komen i.p.v. oud-spelers, maar dan heb je duidelijk geen flauw benul van hoe de scouting bij PSV (of elke andere topclub) in elkaar steekt. Prima dat je kritiek hebt, maar de basis daarvoor ontbreekt volledig. Zolang we niet weten waar het exact mis gaat in het hele proces (of dat nou scouting of JdJ), heeft het weinig zin om te roepen dat die of die eruit gegooid moeten worden.
Ze hielden blijkbaar wel het aantrekken van een LB tegen als ik de mediaberichten mag geloven.
Ja, dit is dus precies wat ik bedoel. Ik had dit forum wel willen zien als men toen daadwerkelijk was aangekomen met Tsimikas, een linksback die bij Willem II amper opviel. Hell: kijk naar hoe er over een anonieme bankzitter van AZ gesproken wordt nu. Achteraf - na z'n transfer naar Liverpool - is het makkelijk lullen dat hij had moeten komen, maar ik snap wel waarom men daar geen geld aan heeft uitgegeven.
Ik hoop dat ze binnen de scouting die stap ook nog kunnen maken, zoals jij vertelde probeert psv het blijkbaar ieder jaar nog steeds bij grote zuid amerikaanse talenten, als dat financieel tegenwoordig te moeilijk is geworden, dan moet je het noodgedwongen in een categorie lager met hopelijk nog veel doorgroeimogelijkheden gaan zoeken, eens te meer zijn goede scouts dan van levensbelang voor psv.
In die categorie lager wordt óók gezocht en gevist. Maar dan heb je er af en toe ook een mispeer tussen zitten, zie Boscagli bijvoorbeeld. Je hoopt dat zo'n onopvallende jongen met geweldig voetballend vermogen ook in defensief opzicht de stap kan maken. Lukt (voorlopig?) niet en zie nu: het is een onbegrijpelijke miskoop die nooit gedaan had mogen worden en waarvoor een hele rits mensen verantwoordelijk gehouden moet worden, bij voorkeur met een ontslagbrief. Zo werkt het hier op het forum. Wel A roepen, maar geen B...
#InSchmidtWeTrust

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 aug 2020, 21:03

Paco Casal schreef:
20 aug 2020, 17:07
Irrelevante vraag lijkt me. Ondanks dat @RemPSV zelfs in mijn ogen een beetje overdrijft - en ik ben zeker geen John de Jong fan - zit hij niet in die positie en maakt het dus geen reet uit wat hij zou doen.
Erg blij dat jij dit genegeerd heeft zeg. Wat een leuke discussie is het geworden..

Irrelevant my ass.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1247 times
Been thanked: 2090 times

Bericht door Maikel_91 » 20 aug 2020, 21:08

@Ykhim strijder. Al is dit als Don Quichot tegen de windmolens ben ik bang.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 20 aug 2020, 22:40

Vraagje: hoe denk je dat van Aanholt een optie is? Die moet toch ook 'wgewoon' 15-20 miljoen kosten en komt toch ook niet voor een bos konthaar hier spelen?

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 20 aug 2020, 22:54

Als hij 15-20 miljoen had moeten kosten, dan was hij helemaal nooit in beeld gekomen. Het gaat volgens mij eerder richting de 10 (en dan zit ik nog hoog), als je alles op een rijtje zet: leeftijd, contractduur, eigen wens, kwaliteit, enzovoorts. Het probleem is dan ook niet transfersom, als ik de berichtgeving mag geloven. Het issue is vooral salaris. Ik ben benieuwd hoe oprecht PvA echt is in z'n wens om terug te keren naar Nederland. Hij kan hier nog steeds voldoende geld vangen, maar hij hoeft natuurlijk niet te rekenen op een salaris van pakweg 3 miljoen. Dan kan hij inderdaad beter op zoek naar een club in een ander land.

Als we het over betaalbare en redelijke alternatieven hebben: de 23-jarige Santiago Arzamendia (actief bij Cerro Porteño, in Paraguay) wordt de laatste tijd ook regelmatig aan PSV gelinkt. Al is de concurrentie daar ook wel aardig met een aantal Europese subtoppers en topclubs uit de VS, Argentinië en Brazilië.
#InSchmidtWeTrust

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 247 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Heruone » 20 aug 2020, 23:27

RemPSV schreef:
20 aug 2020, 20:39
Er is natuurlijk een heel groot gat tussen sprankelend pressievoetbal aan de ene kant en de verschrikkelijke wedstrijd waar ik naar heb zitten kijken zaterdag.
Maar als het gat kennelijk zo immens groot is volgens jou, in hoeverre vallen die 2 a 3 aankopen die JdJ moet verzorgen (in de vorm van huur à koop) dan een invloedrijke variabele te noemen m.b.t. het verkleinen van dat gat?
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 20 aug 2020, 23:38

We hebben wel vaker maanden achter een speler aangezeten en toen puntje bij paaltje bleek deze speler totaal onhaalbaar te zijn. Ik zou niet weten waarom een basis speler van een PL club voor minder dan 15 miljoen zou vertrekken, ook al is hij bijna 30 en loopt zijn contract nog 1 jaar door.

Mocht van Aanholt kunnen komen voor 5-7 miljoen, by all means, graag! Ik denk alleen dat die jongen veel meer opties heeft en dat Crystal Palace dat ook wel weet.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 20 aug 2020, 23:45

Daarom hangt het vooral af van hoe oprecht hij is. Als hij zo graag terug wil naar Nederland, dan staat de deur hier open. Maar dat betekent dus wel inleveren. Als hij daartoe bereid is, dan gaat die transfer echt wel door. Ik heb ook nog nergens gelezen dat de transfersom het grote obstakel is en dat zegt natuurlijk ook wel genoeg.

Verder mag ik hopen dat PSV meer opties heeft, al kan ik me voorstellen dat je al snel afzakt in een mindere categorie. Arzamendia is daar een goed voorbeeld van. Prima speler, aardig talent en heeft doorgroeimogelijkheden, maar een zekere acclimatisatie zal nodig zijn.
#InSchmidtWeTrust

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 21 aug 2020, 00:47

Ik neem aan dat Psv een schaduw lijstje heeft groter dan een tabaksvloeitje. Waar in elk geval haalbare kandidaten opstaan, dus vooral betaalbaar. Het is positief dat je ambitie toont en een poging waagt bij Pva maar je hebt niks aan een kansloze missie.

@Ykhim dat kan inderdaad een nadeel zijn bij jonge buitenlandse spelers. Ik ken die Arzamendia alleen van naam. Maar als je de keus had tussen deze exoot of de veilige en imo haalbare Ouwejan wie zou je dan kiezen?

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 21 aug 2020, 01:18

Je stelt de vraag aan iemand die daar niet heel objectief over kan oordelen, want natuurlijk kies ik voor de exotische Arzamendia, die ik uiteraard een hoger plafond toedicht :mrgreen:

Zonder grappen: ik weet het echt niet. Ik zie graag een bewezen kwaliteitsimpuls, maar die zijn gewoon lastig haalbaar. Iedereen wil goeie linksbacks, maar ze zijn buitengewoon schaars. Genoegen nemen met Ouwejan doe ik dan ook niet graag.
#InSchmidtWeTrust

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 21 aug 2020, 06:11

Ouwejan is ook niet mijn droom kandidaat maar wel een voorbeeld van een speler die de vacature bij Psv prima kan invullen. Hij is een stabiele speler met een mooie trap. Ik denk dat Psv de keus moet maken tussen een speler die er al is en een speler die er nog moet komen. Dus een jonge getalenteerde speler als Arzamendia. Bij dat laatste zit er natuurlijk meer risico. Dergelijke spelers hebben iets meer aanpassingstijd nodig en ontwikkeling van jonge spelers is niet te voorspellen. Maar bij Psv moeten ze ook realistisch zijn en concluderen dat ze misschien te hoog in de boom zitten met spelers als Pva.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 231 times
Been thanked: 618 times

Bericht door RIO » 21 aug 2020, 06:20

AZ heeft nog steeds geen zin om Ouwejan te verkopen (aan ons) dus voorlopig is dat geen optie meer.
Mo money, Mo honey

Fanatic-U-s
Meervoudig international
Has thanked: 80 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Fanatic-U-s » 21 aug 2020, 08:08

Vandaag is het transferfriday, wie post er bij het vliegveld, wie ligt er bij het stadion en wie lounged er in de Holiday Inn?
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 81 times

Bericht door PSV90 » 21 aug 2020, 09:34

Ik zou het wel interessant vinden om een lijstje te maken met potentiële versterkingen die inmiddels getransporteerd zijn naar een club van mindere of vergelijkbare statuur als PSV. Want dan kunnen we concreet gaan kijken of het geduld van PSV/John ons een betere speler oplevert.

Ben zelf niet goed op de hoogte, maar ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar deze spelers:
-Arteaga (LB) > Genk
- Dorsch (CM) > Gent
Ykhim schreef:
20 aug 2020, 21:00
Ja, dit is dus precies wat ik bedoel. Ik had dit forum wel willen zien als men toen daadwerkelijk was aangekomen met Tsimikas, een linksback die bij Willem II amper opviel. Hell: kijk naar hoe er over een anonieme bankzitter van AZ gesproken wordt nu. Achteraf - na z'n transfer naar Liverpool - is het makkelijk lullen dat hij had moeten komen, maar ik snap wel waarom men daar geen geld aan heeft uitgegeven. .
Ben opzich wel voor dit soort nuance, maar het goed maken van dit soort inschattingen is natuurlijk wel waarvoor John ongetwijfeld prima voor betaald wordt. Als Tsimikas was gekomen en hij presteert goed, slaat die kritiek snel genoeg om in lof. Zelfde geldt voor Ouwejan.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 231 times
Been thanked: 618 times

Bericht door RIO » 21 aug 2020, 09:57

Ouwejan yeah!

Alles zit vast jongens. Al een tijdje niet meer gekakt.
Mo money, Mo honey

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1247 times
Been thanked: 2090 times

Bericht door Maikel_91 » 21 aug 2020, 10:05

RIO schreef:
21 aug 2020, 09:57
Ouwejan yeah!
Binnen een uur wat verandert ja?

RIO