John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Mouth of the south

John de Jong

Bericht door Mouth of the south » 02 jul 2020, 11:18

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Bergwijn is een topper. Laat het ook zien in de EPL. In plaats van trots te zijn op een jongen die uit de eigen jeugd het eerste haalt, het NL elftal en vervolgens een toptransfer, gaan sommigen zeiken over zijn inzet en rendement.

Kinnesinne, omdat hij geflirt heeft met Ajax. Een beetje zielig om je beste spelers af te branden. Met Mo precies hetzelfde. Dit soort gasten gaan niet bepaald beter spelen met Schwaab, Pablo en Hendrix om zich heen. Je ziet dat Bergwijn op een hoger niveau met betere spelers, direct beslissend is.

Koester je eigen talentvolle spelers: Madueke, Malen, Mo. En laat de Jong ze omgeven met goede spelers. Dan zul je zien dat ze een paar stappen hoger gemakkelijk aankunnen.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1249 times
Been thanked: 2092 times

Bericht door Maikel_91 » 02 jul 2020, 11:18

Zullen we deze discussie voortzetten in 't Bergwijn topic en hier doorgaan over De Jong?

Bij voorbaat dank.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 325 times

Bericht door koetje » 02 jul 2020, 11:26

Bergwijn is nog maar 22. Dan sta je nog helemaal aan het begin van je carriere, die normaal tussen je 28e en 30e op de top is.

Had in het begin veel te weinig rendement bij PSV. Heeft daar duidelijke stappen in gezet. Verder een heel taakbewuste speler. Is toch alleen maar mooi dat hij zo goed gestart is bij Tottenham wat toch top 20 Europa is. Ook goede reclame voor PSV. Het gedoe rondom de transfer moet je beetje doorheen kijken. Niet handig van hemzelf maar PSV maakte daar ook een knullige indruk.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1444 times

Bericht door Ykhim » 02 jul 2020, 13:17

Mouth of the south schreef:
02 jul 2020, 11:18
Bergwijn is een topper. Laat het ook zien in de EPL. In plaats van trots te zijn op een jongen die uit de eigen jeugd het eerste haalt, het NL elftal en vervolgens een toptransfer, gaan sommigen zeiken over zijn inzet en rendement.
Hij laat het nú zien in de EPL, ja. Bij PSV speelde hij verstoppertje in de topwedstrijden. Er zijn in dat soort wedstrijden zoveel momenten geweest dat hij de boel in ons voordeel had kunnen schieten en dat hij vervolgens een grote kans mist. Of het nou tegen Ajax, Feyenoord of Basel was. Leuk dat hij dan nu wél scoort tegen de Manchesters van deze wereld, maar wij plukken daar niet direct de vruchten van. Sterker nog: je gaat je afvragen waarom dit hier niet kon.

Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn. Het is heel makkelijk om te roepen dat het komt omdat hij met Ajax heeft geflirt, maar het gaat verder dan dat. Het gaat ook om die grote wedstrijden, het gaat ook om dat achterlijke gedrag aan het einde van z'n PSV-tijd en daar kan geen statistiek tegenop. Voetbal blijft uiteindelijk ook gewoon een spel van sentimenten en die wegen nou eenmaal mee in hoe mensen achteraf naar een speler kijken.

En laten we er in dit topic nu over ophouden, want anders heeft Maikel weer een kutdag en dat gunnen we 'm niet :mrgreen:
#InSchmidtWeTrust

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 178 times
Been thanked: 333 times

Bericht door Brael » 02 jul 2020, 13:28

Begin er dan zelf ook niet weer over, als je afsluit met dat we erover op moeten houden....

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 02 jul 2020, 13:48

Joh, het was een edit nadat ik het bericht van onze lieve mod zag verschijnen nadat ik het bericht al getypt had, die verscheen immers op de nieuwe pagina. Kan een keer gebeuren, toch?
#InSchmidtWeTrust

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1249 times
Been thanked: 2092 times

Bericht door Maikel_91 » 02 jul 2020, 16:05

Ykhim schreef:
02 jul 2020, 13:17
En laten we er in dit topic nu over ophouden, want anders heeft Maikel weer een kutdag en dat gunnen we 'm niet
Ik moet werken vandaag, dus dan heb ik sowieso een kutdag

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 02 jul 2020, 19:20

Brael schreef:
02 jul 2020, 10:47
Bij Tottenham kunnen ze er inderdaad ook over meespreken, dat hij tegen ploegen die een beetje tegengas geven, niks laat zien.....

Juist een facet als het afmaken van kansen hangt heel erg samen met vertrouwen. De situatie waarin heel PSV zich bevond, kan makkelijk uitwerking hebben gehad op een (nog steeds) jonge gast als Bergwijn.
Als die Britse keepers eenmaal door hebben dat die niet kan mikken en ze gewoon kunnen blijven staan dan scoort die niet meer.
Het is gewoon een leuke pingelaar en een choker voor de goal.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 jul 2020, 13:29

Oke, dan nu even in het juiste topic:

Het binnenhalen van Schmidt is een prestatie van jewelste. Deze credits schrijf ik aan de volledige directie van PSV toe. En daar hoort de Jong bij. Eerder schreef je dat ik een hekel aan hem heb. Helemaal niet waar. Ik vind het een sympathieke vent die alleen te licht is voor die job.

Bij de zware zaken op technisch gebied is Toon er altijd bij. Dat valt op. De persconferentie bij het ontslag van Bommel doet Toon het woord. Terwijl de coach onder verantwoordelijkheid van de td valt. Bij het aantrekken van Schmidt was Toon erbij. Dat zijn feiten.

Marcel Brands vond ik een stuk beter. Deed veel meer zelfstandig. De Jong is meer het hulpje dat tegen wil en dank de chef is geworden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 963 times
Been thanked: 1301 times

Bericht door ruuddevil » 03 jul 2020, 13:31

En hoe vind je de deal met Lucassen?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 912 times
Been thanked: 2591 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 jul 2020, 13:37

Cocu werd niet door Brands gepresenteerd maar door Tiny Sanders.

.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 919 times
Been thanked: 720 times

Bericht door Sensation » 03 jul 2020, 13:40

03 jul 2020, 13:29
Oke, dan nu even in het juiste topic:

Het binnenhalen van Schmidt is een prestatie van jewelste. Deze credits schrijf ik aan de volledige directie van PSV toe. En daar hoort de Jong bij. Eerder schreef je dat ik een hekel aan hem heb. Helemaal niet waar. Ik vind het een sympathieke vent die alleen te licht is voor die job.

Bij de zware zaken op technisch gebied is Toon er altijd bij. Dat valt op. De persconferentie bij het ontslag van Bommel doet Toon het woord. Terwijl de coach onder verantwoordelijkheid van de td valt. Bij het aantrekken van Schmidt was Toon erbij. Dat zijn feiten.

Marcel Brands vond ik een stuk beter. Deed veel meer zelfstandig. De Jong is meer het hulpje dat tegen wil en dank de chef is geworden.
De feiten liggen ietsie pietsie anders. Bijv. bij het ontslag van Rutten en het aanstellen van Cocu als interim-trainer was toch echt Tiny Sanders aan het woord, en niet Marcel Brands. Dingen als feiten neerzetten op een forum is erg makkelijk, maar zorg wel dat je de feiten zelf ook op orde hebt...

EDIT: @ShovingNE2 heeft ook al vrij snel een filmpje gevonden van het (opnieuw) aanstellen van Cocu. Dus bij het ontslag van Rutten, presenteren van Cocu als interim-trainer en later ook als trainer na periode Advocaat was het dus Sanders die het woord deed, en zat Brands er meer als hulpje bij.
Laatst gewijzigd door Sensation op 03 jul 2020, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 jul 2020, 13:41

ruuddevil schreef:
03 jul 2020, 13:31
En hoe vind je de deal met Lucassen?
Topdeal. Zijn we in ieder geval van het salaris af. En misschien heeft Anderlecht na de Corona-tijd wel geld. Want 5 miljoen is hij zeker waard.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 912 times
Been thanked: 2591 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 jul 2020, 13:41

Precies. Ik heb het even nagevraagd wie nu officieel verantwoordelijk is. Zo wordt de TD ook niet aangesteld door de AD, maar door de RvC volgens mij.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 jul 2020, 13:47

@Sensation,
Waar schrijf ik dat Marcel Brands Rutten heeft ontslagen? Of dat hij Cocu heeft aangesteld?
Ik schrijf letterlijk ´dat Marcel Brands veel meer zelfstandig deed´.
En dan ga jij spreken over ´feiten op orde hebben´. Practice what you preach.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 jul 2020, 13:48

Jij hebt het over "het woord doen". Sensation en Shoving hebben daarin gelijk.
#InSchmidtWeTrust

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 03 jul 2020, 13:51

03 jul 2020, 13:47
@Sensation,
Waar schrijf ik dat Marcel Brands Rutten heeft ontslagen? Of dat hij Cocu heeft aangesteld?
Ik schrijf letterlijk ´dat Marcel Brands veel meer zelfstandig deed´.
En dan ga jij spreken over ´feiten op orde hebben´. Practice what you preach.
Jij zegt letterlijk dit:

Je haalt iets aan waarmee je aan wilt geven dat De Jong minder zelfstandig is dan Brands want: "Toon zit er altijd bij, Toon deed het woord". Maar dat gebeurde destijds bij Brands dus ook waarbij Sanders het woord deed.

Als dat niet het punt is wat je wilde maken dan zit er dus totaal geen samenhang in je post.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 jul 2020, 13:55

Ykhim schreef:
03 jul 2020, 13:48
Jij hebt het over "het woord doen". Sensation en Shoving hebben daarin gelijk.
Nee, Ykhim.
Ik schrijf dat Toon het woord deed bij het ontslag bij Bommel. Kun je lang of kort over praten, maar dat was zo. Als je het goed vind, ga ik daar geen filmpje bij zoeken. Misschien dat je je ook kunt herinneren hoe de Jong daarbij zat. Body language was veelzeggend. Weet je nog hoe hij er toen uit zag? Lijkbleek en uitgeblust.

Verder heb jij zelf nota bene vaak gezegd dat de technische staf in het pakket van de td zit. Dat hij dan aangesteld wordt door de RvC doet daar verder niets aan af.

En verder is het allemaal heel selectief quoten. Heb nou al een paar keer gezegd dat Schmidt een topdeal is, de Jong een aardige gast en de contractverlengingen goed zijn. Maar dat past blijkbaar niet in het spin-straatje.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 03 jul 2020, 13:57

03 jul 2020, 13:55
Heb nou al een paar keer gezegd dat Schmidt een topdeal is, de Jong een aardige gast en de contractverlengingen goed zijn.
Volledig eens! ;)
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 jul 2020, 13:59

Ik ga hier ook geen tijd meer aan verspillen. Bekijk het maar. Alsof mensen achterlijk zijn.
#InSchmidtWeTrust

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 03 jul 2020, 14:08

Ik denk niet echt dat we een discussie hoeven te houden of John de Jong te licht is voor de traditionele functie van TD. Dat gaf hij namelijk zelf al aan.
‘Een technisch directeur staat traditioneel overal boven en heeft meerdere focusgebieden. De opleiding, het spelersbeleid, de scouting, sparren met de hoofdtrainer. Kortom: de complete voetbalorganisatie. Ik vind dat we naar een model moeten waarin ik me alleen op het spelersbeleid kan focussen’, vertelt De Jong.

‘Ik zie heel veel mogelijkheden om daarin winst te boeken, maar die kansen kun je het beste pakken als je er meer tijd aan kunt besteden’, vervolgt hij. ‘Twee kleine voorbeelden: weer zelf meer wedstrijden gaan kijken en nog meer gebruik van data-analyse in de scouting. We doen dat al jaren, maar ik denk dat we het nog beter kunnen inzetten om in een eerder stadium bij bepaalde interessante spelers uit te komen.

Het nieuwe model heeft er alle schijn van dat John de Jong een spreekwoordelijk stapje terug doet een een aantal taken van zich af zal laten glijden. Volgens de huidige technische baas van PSV is dit al langer een onderwerp van gesprek binnen de PSV organisatie maar zou dit nu versneld moeten worden ingekleed. De piramide van de technische afdeling ondergaat dus op korte termijn een wijziging. Ook in de periode van Marcel Brands zou dit al ter sprake geweest zijn bij de club, zegt John de Jong in gesprek met Voetbal International.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 03 jul 2020, 15:31

Deze discussie heeft ook helemaal geen zin. John gaat het voor ons doen dit jaar, of je er nu vertrouwen in hebt of niet. En tot nu toe gaat het lekker. Een prima technische staf samen gesteld, aantal talenten vastgelegd en Luckassen eruit geflikkerd. Als hij zo door gaat is Brands snel vergeten.

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 03 jul 2020, 15:34

Het belangrijkste moet natuurlijk nog komen: de samenstelling van de selectie. Het grootste pijnpunt afgelopen seizoen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2130 times
Been thanked: 1140 times

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 16:13

Joenepsv schreef:
03 jul 2020, 15:31
Deze discussie heeft ook helemaal geen zin. John gaat het voor ons doen dit jaar, of je er nu vertrouwen in hebt of niet. En tot nu toe gaat het lekker. Een prima technische staf samen gesteld, aantal talenten vastgelegd en Luckassen eruit geflikkerd. Als hij zo door gaat is Brands snel vergeten.
Het probleem van deze discussie is dat het tot nu allemaal speculatief is. Niemand hier weet nog hoe we het gaat doen dit seizoen. En hoe zijn beleid dit seizoen gaat kleuren. Ik vind (en dat was ook zo vooraf met Brands het geval) dat we eerst de resultaten moeten afwachten.

Dus ik ben het in die met het je eens dat deze discussie totaal geen zin heeft omdat nog niet weten hoe of wat. Dat is ook altijd het probleem met speculatieve discussies. Sommigen vinden het nodig vooraf al iemand de grond in te boren of op te hemelen. Kijk naar Schmidt, die wordt her en der als een soort nieuwe verlosser weggezet. Hij heeft ook nog niets bij PSV kunnen doen, dus we weten niet hoe hij het gaat doen. Het kan ook een enorme sof worden. Dus ik zou zeggen, wacht even een paar maanden, en dan weten we snel genoeg (ook Europees) of het beleid van de Jong goed is geweest. Dat lijkt me de te volgen weg toch?
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Bericht door El Sordo » 03 jul 2020, 16:15

Bende gij nou ineens verstandige berichten aan het plaatsen?
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2130 times
Been thanked: 1140 times

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 16:16

El Sordo schreef:
03 jul 2020, 16:15
Bende gij nou ineens verstandige berichten aan het plaatsen?
Soms komt er wel eens iets nuttigs, maar ik probeer dat tot een minimum te beperken. ;)
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Plaats reactie