John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

John de Jong

Bericht door Ykhim » 02 aug 2019, 14:32

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik begreep dat we ook een nieuwe keeper, linksback en spits moesten halen. Het is bijna alsof je kwaliteit op het veld wil hebben staan.

Oh wacht.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 02 aug 2019, 14:37

Never mind. We verschillen van mening omtrent de gemaakte keuze(s).... Geen punt.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 179 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Brael » 02 aug 2019, 23:37

Juancho schreef:
02 aug 2019, 08:17
Dan moet je dus ook niet klagen nu hij juist heeft laten zien gewoon niet goed genoeg te zijn. Mede door zijn fouten liggen we er ook uit. Sommigen wijzen alleen maar naar Zoet maar dat vind ik wel zo simpel. Luckassen heeft er ook een invloed op gehad, net zoals vele andere spelers.
Daar klaag ik ook niet over. Luckassen was zeker in Basel niet goed genoeg, maar dat geldt voor nog zeker 8 anderen. Wel vind ik Luckassen maar aan 1 tegendoelpunt schuldig, de 1-1 in Eindhoven.
Juancho schreef:
ver zwart/wit gesproken. Al was hij de nieuwe Messi.... we hebben hem niet nodig aangezien we al 4 linksbuitens hebben. Kan je wel 15 miljoen uitgeven aan linksbuiten nummer 5 maar volgens mij waren en zijn andere posities veel belangrijker. En laten we nou aub niet doen alsof alle andere mogelijke nieuwe aanvallers van bedragen tot 15 miljoen koekenbakkers zijn. Bruma mislopen was echt geen ramp geweest. Het ontbreken van een fatsoenlijke middenvelder en verdedigers is daarentegen wel een (grote) ramp.
Een versterking kunnen we altijd gebruiken, of het "nodig" is, kun je altijd over twisten. Feit is dat hij een versterking is voor onze selectie. Iemand op tijd halen (en niet wachten tot zijn voorganger vertrokken is) heeft ook als voordeel dat hij tijd heeft om ingespeeld te raken. Stel dat we Lozano morgen verkopen, en we halen 3 dagen later Bruma pas, dan kun je Bruma dus de eerste paar wedstrijden van het seizoen niet benutten. Als we dan tegen Twente 0-0 spelen, roept iedereen dat het vertrek van Lozano al maanden in de lucht hing en dat PSV wel een vervanger klaar had moeten hebben. De vroege zet met Bruma vind ik daarom prima te verantwoorden. Bovendien was het in Basel voorin toch al erg krap geworden zonder hem, vanwege het wegvallen van Lammers. Maar dat Bruma vroeg gehaald werd, had geen invloed op het late aantrekken van verdedigers. Ook zonder verdere verkopen bleek er genoeg geld om verdedigers binnen te halen. Dus wat het vroege aantrekken van Bruma te maken heeft met de uitschakeling tegen Basel, zie ik niet.
Juancho schreef:
En toch zie ik in jouw wat genuanceerder verhaal ook een aantal zwart/wit momentje....
Ik heb in het geval van Bruma inderdaad de tegenovergestelde mening eens laten vallen (iedereen roept wel dat we tegen Basel verdedigers misten door het trage handelen van PSV, maar niemand roept dat Bruma tegen Basel wel mooi 2 doelpunten maakte, en dat dat komt door het snelle handelen van PSV). Natuurlijk zijn beide argumenten even kort door de bocht. Als je inziet dat mijn (zwarte danwel witte) kant te extreem is, hoop ik dat je dat voor de tegenovergestelde mening ook inziet.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 aug 2019, 21:32

Stagiair de Jongs beleid begint wel heel duur te worden. Geen CL, geen fatsoenlijke spelers en een trainer die niet functioneert.

Smeets14
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 291 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 03 aug 2019, 21:34

Hebben wel fatsoenlijke spelers. Zitten op de bank want zijn niet fit en dat is een kwalijke zaak. Behalve een fatsoenlijke 10 die hebben we niet.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 03 aug 2019, 21:34

Met deze selectie ga je echt 4e eindigen ofzo. Totaal geen voetbal, geen leiders die opstaan. Moet nog minimaal een goede spits bij, een goede aanvallende middenvelder, een concurrent voor Dumfries, een nieuwe keeper en eigenlijk kan ik nog wel ff doorgaan.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Johann Vogel » 03 aug 2019, 21:35

Wat een armoede, :cry:

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 12 times
Been thanked: 44 times

Bericht door Tijn » 03 aug 2019, 21:36

Dit ligt niet aan De Jong, deze selectie is echt wel goed genoeg om van Twente te winnen. Dit ligt veel meer aan Van Bommel. Het lijkt wel sabotage van spelers. Zoet houdt geen bal meer tegen, Viergever wordt alleen maar slechter, Dumfries is zo verschrikkelijk slecht dat het pijn doet aan je ogen. Welke speler wordt nu echt goed benut in de tactiek van Van Bommel? Wat een dramatisch slechte trainer is dat zeg. Hotseknots toevalsvoetbal. Verdedigend zit er echt geen lijn in, niemand lijkt te weten waar ze moeten staan.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 254 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 03 aug 2019, 21:39

Hoe, hoe denkt John nou Malen tot verlenging te bewegen. In het midden van dit zooitje momenteel.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 03 aug 2019, 21:41

Tijn schreef:
03 aug 2019, 21:36
Dit ligt niet aan De Jong, deze selectie is echt wel goed genoeg om van Twente te winnen. Dit ligt veel meer aan Van Bommel. Het lijkt wel sabotage van spelers. Zoet houdt geen bal meer tegen, Viergever wordt alleen maar slechter, Dumfries is zo verschrikkelijk slecht dat het pijn doet aan je ogen. Welke speler wordt nu echt goed benut in de tactiek van Van Bommel? Wat een dramatisch slechte trainer is dat zeg. Hotseknots toevalsvoetbal. Verdedigend zit er echt geen lijn in, niemand lijkt te weten waar ze moeten staan.
Die achterhoede die er staat is dramatisch.
Het middenveld is subtop niveau. Zelfs Vitesse en Twente hebben gewoon een beter middenveld. En ook AZ, Utrecht en Ajax hebben dat.

Dus nee, ik kan niet zeggen dat John de Jong het goed gedaan heeft.

We hebben 4 linksbuitens, en geen fatsoenlijke creatieve middenvelder. Het is zelfs zo armoedig dat Pereiro er weer in staat. Een speler die het afgelopen jaren al niet kon brengen.

Echt diep triest dit.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 329 times
Been thanked: 303 times

Awards:

Bericht door Mercer » 03 aug 2019, 21:43

Het is niet zo dat zijn takenpakket vlotjes en naar wens verloopt. Zoals ik zei moeten er nog tien mutaties plaatsvinden.

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Has thanked: 504 times
Been thanked: 127 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 03 aug 2019, 21:43

Werk aan de winkel John en heeeeeeel snel gvd..
WZPWZDB ;)

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 12 times
Been thanked: 44 times

Bericht door Tijn » 03 aug 2019, 21:46

Dat is onzin, de spelers zijn veel en veel beter op het middenveld dan bij subtoppers. Alleen ze worden bijna allemaal misbruikt. Pereiro, Guti, Rosario, Hendrix, Ramselaar, Sadilek zijn allemaal prima spelers mits je ze naar hen kwaliteiten laat voetballen. Met de tactiek van Van Bommel is er alleen niet 1 middenvelder die goed speelt, dat kan toch niet continu aan al die spelers liggen? De aanval is geweldig, maar die moeten veel te veel doen. Ga dan counteren als je zo slecht druk kan zetten, want nu maak je het een tegenstander wel heel makkelijk. Hendrix kan niet mee in dit systeem, maar met de punt naar achteren is hij defensief prima. Van Bommel zal wel weer zeggen dat Twente een goede ploeg heeft en onderschat wordt en dat we toch kansen gehad hebben, bla bla bla. Ik had alle vertrouwen in hem, maar hij heeft nu zo weinig progressie gemaakt, dat de kans dat dit beter wordt niet groot is.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 22:50

Ik vind het eigenlijk alleen kwalijk dat we zoveel lengte missen. Bij hoekschoppen en lange ballen zijn we bij voorbaat volstrekt kansloos. Het is dat Dumfries er vandaag een keer eentje uit een corner maakt, maar wat is het droevig.
#InSchmidtWeTrust

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 03 aug 2019, 22:50

Weinig mensen die het nog over koning John hebben. Het is meer occassion-sjonnetje. Baumgartl te laat gekocht en nog niet inzetbaar. Lato gekocht en toen werd het toch weer huur. En oja, ook nog niet inzetbaar. Afellay nog niet inzetbaar. Unnerstall nog niet inzetbaar. Boscagli dan: nou die is gedeeltelijk inzetbaar. Malen nog niet verlengd. Pereiro nog niet verkocht. Lozano nog niet verkocht. Een fatsoenlijke keeper? Moest dat dan?
Het is gewoon een zooitje.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 23:11

Je kan het ook vanuit zo'n zwartgallig perspectief bekijken inderdaad. Even los van het feit dat hij op de helft van de door jou genoemde zaken 0,0 invloed heeft.

Maar goed, zeiken om het zeiken is prettig en lekker makkelijk in deze barre tijden, dus ga je gang.
#InSchmidtWeTrust

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 aug 2019, 23:12

Je kunt wel zeggen dat het allemaal heel erg ingewikkeld is, dat vak van TD, maar daarmee doe je m.i. niks af aan het verhaal van MOTS. Ik vind dat ook geen 'zeiken om het zeiken', hij schetst toch gewoon hoe het is?

WTF doen we intussen met al die linksbuitens? En waarom hebben we geen leiders teruggehaald na het vertrek van Schwaab en Luuk?

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2561 times
Been thanked: 505 times

Bericht door TylerDurdn » 03 aug 2019, 23:13

Mouth of the south schreef:
03 aug 2019, 22:50
Weinig mensen die het nog over koning John hebben. Het is meer occassion-sjonnetje. Baumgartl te laat gekocht en nog niet inzetbaar. Lato gekocht en toen werd het toch weer huur. En oja, ook nog niet inzetbaar. Afellay nog niet inzetbaar. Unnerstall nog niet inzetbaar. Boscagli dan: nou die is gedeeltelijk inzetbaar. Malen nog niet verlengd. Pereiro nog niet verkocht. Lozano nog niet verkocht. Een fatsoenlijke keeper? Moest dat dan?
Het is gewoon een zooitje.
Unnerstahl was toch een aankoop van Marcel Brands?

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 329 times
Been thanked: 303 times

Awards:

Bericht door Mercer » 03 aug 2019, 23:14

Ykhim schreef:
03 aug 2019, 22:50
Ik vind het eigenlijk alleen kwalijk dat we zoveel lengte missen. Bij hoekschoppen en lange ballen zijn we bij voorbaat volstrekt kansloos. Het is dat Dumfries er vandaag een keer eentje uit een corner maakt, maar wat is het droevig.
Cruciale zaken zoals leiderschap en kopkracht. Iets al vaker aangehaald ja. Belangrijk aspect bij het samenstellen.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 23:18

ziege maar ook zagge schreef:
03 aug 2019, 23:12
Je kunt wel zeggen dat het allemaal heel erg ingewikkeld is, dat vak van TD, maar daarmee doe je m.i. niks af aan het verhaal van MOTS. Ik vind dat ook geen 'zeiken om het zeiken', hij schetst toch gewoon hoe het is?
Hij schetst hoe het is? Kom op zmoz, je kan beter dan dat.

- Baumgartl kwam te laat, maar wat kan John eraan doen dat hij nog niet inzetbaar is? Je kan Baumgartl ook met twee trainingsweken alvast op het veld pleuren, maar dan vergroot je de kans op een blessure en dan ben je hem nog veel langer kwijt.

- Lato gekocht, ja. Totdat Valencia de boel bedonderde en er huur van maakte. Had Johnny Boy Valencia - tegen de wens van alle partijen in - voor de rechter moeten slepen? Wees blij dat we iemand aan het roer hebben met een mensenhart. Dat siert onze club. En ja: inzetbaar is 'ie nog niet. Goeie vraag waarom niet, maar is het John aan te rekenen?

- Afellay heeft drie jaar niet gespeeld. Je had hem niet kunnen halen, maar schijnbaar was er genoeg reden om dat ondanks z'n beperkte fitheid wél te doen. Moeten we dan maar boos zijn op John dat hij die keuze heeft gemaakt?

- Unnerstall is geblesseerd geraakt. Moet ik nog eens herhalen dat John daar niks aan kan doen, of is het inmiddels wel duidelijk?

- Boscagli wordt niet ingezet door van Bommel. Vooruit: John kan van Bommel ontslaan. Misschien krijgt z'n aankoop dan wel de kans. Pleeg een coupe, John!

- Malen nog niet verlengd is een terecht issue, al weten we de ins en outs niet.

- Pereiro nog niet verkocht, daarvoor verwijs ik u door naar Casal. Of desnoods Brands die met Casal in zee is gegaan.

- Lozano nog niet verkocht is een terecht issue

- Een fatsoenlijke keeper? Nog een?!
#InSchmidtWeTrust

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 aug 2019, 23:26

Ykhim schreef:
03 aug 2019, 23:18
Baumgartl kwam te laat, maar wat kan John eraan doen dat hij nog niet inzetbaar is?
Hij haalt 'm toch of niet dan?
Ykhim schreef:
Lato gekocht [...] En ja: inzetbaar is 'ie nog niet. Goeie vraag waarom niet, maar is het John aan te rekenen?
WTF, hij haalt hem toch ook? En heeft 'm toch laten checken enz?
Ykhim schreef:
Afellay heeft drie jaar niet gespeeld. Je had hem niet kunnen halen, maar schijnbaar was er genoeg reden om dat ondanks z'n beperkte fitheid wél te doen. Moeten we dan maar boos zijn op John dat hij die keuze heeft gemaakt?
The proof is in the pudding he, ik wel John best geloven op het moment dat ie zegt dat dit de moeite waard is maar als dat NIET zo blijkt te zijn (wat we af moeten wachten) is dat toch ook zijn inschattig en zijn verantwoordelijkheid??
Ykhim schreef:
Unnerstall is geblesseerd geraakt. Moet ik nog eens herhalen dat John daar niks aan kan doen, of is het inmiddels wel duidelijk?
Hoe zit het dan met Ruiter? En Unnerstal was half mei toch al geblesseerd? 2,5 maand later en we hebben nieteens een inzetbare reservekeeper?? En dat wil een topclub zijn????
Ykhim schreef:
Boscagli wordt niet ingezet door van Bommel. Vooruit: John kan van Bommel ontslaan. Misschien krijgt z'n aankoop dan wel de kans. Pleeg een coupe, John!
Waar is de tijd dat TD en coach een beetje samenwerkten??
Ykhim schreef:
Malen nog niet verlengd is een terecht issue, al weten we de ins en outs niet.
Ykhim schreef:
Pereiro nog niet verkocht, daarvoor verwijs ik u door naar Casal. Of desnoods Brands die met Casal in zee is gegaan.
Consequenties trekken!
Ykhim schreef:
Lozano nog niet verkocht is een terecht issue
Weet ik niet of dat zo is

TD is 1 van de allerzwaarste en allerbelangrijkste taken binnen de club, daar past geen houding bij zo van 'wat kan ik eraan doen'. Verantwoordelijkheid nemen, altijd! Je haalt spelers om te spelen, spelers die niet kunnen spelen heb je helemaal niks aan en als dat toch het geval is moet je een plan B, C en liefst zelfs D hebben.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 23:30

Punt is dat je als TD een bepaalde visie hebt en daar spelers voor aantrekt, doorgaans in samenspraak met de staf. Dat doet John de Jong. Sterker nog: hij haalt gewoon relatief grote talenten weg uit topcompetities: Bruma, Lato, Baumgartl. Complimenten daarvoor.

Dat de een geblesseerd is en de ander nog niet fit genoeg, dat is de situatie waar we nu in zitten. Ik vind dat je het hem niet kunt verwijten. Die gasten uit de topcompetities beginnen heel laat, dus als je met beperkt budget kwaliteit binnen wil halen, dan is dat een onvermijdelijke consequentie. Of je nu Baumgartl, Calero of weet ik veel haalt: ze beginnen veel later dan wij dat deden. Dan kun je wel zeggen haal nog een keeper of fitte verdediger om die periode te overbruggen, maar we kunnen geen selectie van 40 man op de been brengen zoals ze dat bij Ajax wel kunnen. Daar is ons budget te beperkt voor.

Aan het einde van het seizoen wil ik conclusies trekken, maar voor nu zeg ik dat John de Jong in elk geval verdienstelijk werk levert. Niet perfect, wel verdienstelijk.
#InSchmidtWeTrust

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 aug 2019, 23:32

Wat voor visie heeft John de Jong dan en sluit die ook nog op 1 of andere manier aan op de visie van Bommel of hoeft dat niet?

Los hiervan, het is een keuze om voetballers te halen die niet fit zijn, een gecalculeerd risico. Als dat tot gevolg heeft dat je voor vele mljoenen het schip in gaat dan was je calculatie verschrikkelijk slecht en daar MOET je imo op afgerekend worden. Jongens die geblesseerd raken terwijl ze al bij je in dienst waren, daar kun je idd niks aan doen maar als daar geen reserve voor klaarstaat is dat alsnog jouw probleem.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 23:34

Dat moet je hem vragen, niet mij.

De voornaamste rode lijn die ik alvast zie, is dat hij graag spelers uit grote Europees competities haalt. Spelers met veel talent, maar ook met een 'krasje', of in elk geval spelers die uit situaties komen waarin het talent nog niet volledig tot bloei kwam. Verder wordt er ingezet op eigen jeugd, al dan niet op voorspraak van van Bommel die met een aantal van die gasten heeft samengewerkt. Op lange termijn kan dat heel veel geld opleveren natuurlijk.
#InSchmidtWeTrust

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 179 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Brael » 03 aug 2019, 23:35

Zmoz, bij geen enkele club is begin augustus de selectie compleet en speelklaar. Dat probleem heeft PSV, dat probleem heeft Ajax (dat ook punten verspeelt en waar Ten Hag ook aangeeft dat het team voor de eerste keer samenspeelt), dat probleem heeft Feyenoord, dat probleem heeft elke club.
PSV heeft bovendien ook nog de pech dat er een paar vervelende blessuregevallen zijn (Unnerstall, Lammers).
Het is momenteel aan de technische staf en de beschikbare spelers om het zo goed mogelijk in te vullen. Want ook met een minder ingespeeld en incompleet team mag je wel van FC Twente winnen.
Maar het werk van De Jong kun je pas goed beoordelen als de selectie begin september compleet is, en langzamerhand ook speelklaar moet zijn.
Dat er nog wat bij moet, lijkt me wel duidelijk. Wat mij betreft een lopende middenvelder met diepgang, een fysiek sterke/kopsterke aanvaller en iemand met leiderschapskwaliteiten (die laatste eigenschap mag gecombineerd worden met de lopende middenvelder of kopsterke aanvaller).

Smeets14
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 291 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 03 aug 2019, 23:35

Als Lato en Baumgartl straks fit zijn ziet het er achterin heel anders uit. Hopelijk bestaat de verdediging dan uit Dumfries - Baumgartl - Boscagli - Lato.

Lozano en Bergwijn verkopen. Daarvoor Berghuis en een goede, complete middenvelder voor terughalen. Hendrix verkopen en daarvoor dan een concurrent voor Rosario halen en het liefst iemand met ervaring. Ervaring, leiderschap en lengte missen we nu in de selectie. Met Baumgartl komt er al wat bij maar het liefst ook nog een spits aangezien Lammers er een tijd uitligt. Kortom wensenlijstje:

Verkopen van:
- Lozano
- Bergwijn
- Hendrix
- Luckassen of Sainsbury
- Pereiro

Kopen van:
- Top aanvallende middenvelder.
- Ervaren cvm als concurrent Rosario, een Guardado’tje zeg maar. Kan ook een huurspeler zijn die geen uitzicht heeft op speelminuten bij zijn club.
- Berghuis
- Spits met lengte huren/transfervrij vast leggen.

Blijft Bergwijn dan geen Berghuis.

En uiteraard het verlengen van Malen mag John niet vergeten maar dat mag ook na 1 september.
Unnerstall
Dumfries - Baumgartl - Boscagli - Lato
Rosario - Aankoop - Guti
Berghuis - Malen - Bruma

Plaats reactie