Er zijn 155 resultaten gevonden

Return

door GillesdelaCroquette
27 mar 2020, 14:06
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

De provincie met de meest positief geteste personen is nog steeds Noord-Brabant met 2488 personen. Wel daalt het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in deze provincie.
Aantal ziekenhuisopnames daalt in Brabant volgens het RIVM. Hopen dat die lijn zich voortzet.
door GillesdelaCroquette
29 mar 2020, 18:15
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Ik heb begrepen dat het virus mensen harder treft in Europa dan in China omdat de Europa variant gevaarlijker is geworden dan de China variant. Enige waarheid of zijn er bronnen die dit bevestigen? https://www.google.com/amp/s/nymag.com/intelligencer/amp/2020/03/low-coronavirus-mutations-mean-hope-...
door GillesdelaCroquette
29 mar 2020, 22:45
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

In heel Europa gaat het op dit moment op z'n zachtst gezegd niet best wat ook deels te verklaren is uit het feit dat het nieuw is voor iedereen. In Duitsland lijken ze het nog het beste voor elkaar te hebben (veel testen, vroege behandeling). Als ze daar ook nog patiënten van ons over gaan nemen zij...
door GillesdelaCroquette
30 mar 2020, 11:58
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Fingers crossen dat het dat niet is.
door GillesdelaCroquette
31 mar 2020, 14:15
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

De tering hee, 175 doden erbij. Nieuw record toch? Dat wel maar dat is wel relatief. Gegevens komen niet altijd dezelfde dag binnen, zeker na het weekend niet. Nee I know. En zelfs dan zegt het nog niet alles, maar het springt er wel uit. Als je op de site van het RIVM kijkt staat daar bij de actue...
door GillesdelaCroquette
31 mar 2020, 15:57
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Een farmaceutisch bedrijf uit Haarlem heeft 600.000 tabletten hydroxychloroquine gedoneerd aan het RIVM.
door GillesdelaCroquette
02 apr 2020, 09:24
Jump to forum
Jump to topic

Ajax III

Het is eigenlijk niet verantwoord om de competitie af te maken. Ik zou zeggen stoppen ermee, huidige stand gebruiken voor de verdeling van Europese plaatsen, geen degradanten en geen kampioen uitroepen.
door GillesdelaCroquette
02 apr 2020, 12:33
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

https://www.tue.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/11-03-2020-datawetenschappers-tue-voorspellen-groei-coronabesmettingen-per-land/ Iemand hier al eens gekeken? Datawetenschappers van de TUE doen dagelijks een voorspelling op basis van de beschikbare gegevens per land. Gisteren hebben ze voor het eerst een "...
door GillesdelaCroquette
02 apr 2020, 13:52
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Al ben ik wel benieuwd naar wat wordt verstaan onder overgewicht. Is dat echt obesitas of een te hoog BMI? Dat maakt nogal een verschil namelijk. Er werd gesproken over een BMI van >25 (niet verrassend). Er werd ook gesproken over een specifieke longziekte die men ontwikkelt door Covid die te maken...
door GillesdelaCroquette
03 apr 2020, 10:28
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Ik hoop dat je jezelf er binnenkort op kan testen. Ik denk dat de kans nl. bestaat dat ik het ook gehad heb. Contact gehad met iemand die eind januari een grote groep Chinese uitwisselingsstudenten begeleid heeft. Toen ziek geworden. Eerst een week griep met koorts en diarree, daarna 2 dagen beter e...
door GillesdelaCroquette
03 apr 2020, 23:14
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

:mrgreen:

Twee tampons in je neus en een tenalady dan ben je ook goed onderweg.
door GillesdelaCroquette
04 apr 2020, 16:51
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Maar liefst 33 Duitse ziekenhuizen hebben aangegeven dat ze Nederlandse patienten over willen nemen als de nood hier te hoog wordt. Hartverwarmend!
door GillesdelaCroquette
05 apr 2020, 11:03
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

DeTaurus schreef:
05 apr 2020, 11:01

En de mensen die dat lezen en zich dan goed voelen over zichzelf (terwijl ze thuis aan het frituren zijn), dat is misschien nog het ergste.

Het begint een beetje een obsessie te worden voor je. Dat komt de discussie echt niet ten goede.
door GillesdelaCroquette
05 apr 2020, 18:07
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Ben even voor je op zoek geweest want toch niks beters te doen. Uit de grafiek van het RIVM maak ik op dat er in absolute getallen gisteren 48 mensen opgenomen zijn op de ic, eergisteren 75 en de dag daarvoor 95. Dus hier zit ook een daling. Maar ik zou nog niet de hele buurt gaan tongen. Ook opvall...
door GillesdelaCroquette
05 apr 2020, 22:50
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

En dan ergens midden op de pagina het full PDF report kiezen

Op pagina 6 staan 95% betrouwbaarheidsintervallen van het percentage besmette personen in een aantal Europese landen.
door GillesdelaCroquette
06 apr 2020, 18:20
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Ik denk dat je in de war bent met Anne Fleur Dekker ;)
door GillesdelaCroquette
07 apr 2020, 17:17
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Duitsland gaat officieel remdesivir inzetten. Wel als laatste redmiddel.
door GillesdelaCroquette
11 apr 2020, 22:43
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Een blokje (licht) positief nieuws. Uit onderzoek van Nivel lijkt te komen dat maar liefst 95% van de besmettingen een mild verloop heeft. Dat is een betere prognose dan tot nu toe gehanteerd wordt. Slechts 1% komt uiteindelijk op de IC terecht. Daarnaast is er goede hoop dat het Radboud UMC een bel...
door GillesdelaCroquette
14 apr 2020, 14:57
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

ShovingNE2 schreef:
14 apr 2020, 14:18
Voor zover ik weet is het aantal IC opnames (toename/afname) vandaag nog niet bekend. Gaat een belangrijke worden...
https://www.stichting-nice.nl

Minder.
door GillesdelaCroquette
18 apr 2020, 17:04
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Godzijdank niet veel nee. Maar ik zag hier net iemand pleiten voor het afschaffen van de 1,5 meter regel en het opengooien van de horeca. Vandaar.
door GillesdelaCroquette
20 apr 2020, 23:58
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

Niet helemaal waar. Zweden heeft een soort 60- economie gecreëerd waarin jonge mensen zo goed als een normaal leven mogen leiden en ouderen beperkingen opgelegd hebben gekregen. Niettemin een interessante testcase.
door GillesdelaCroquette
22 apr 2020, 12:15
Jump to forum
Jump to topic

Ajax III

Intens zielige vent. De huidige situatie misbruiken om Ajax een kampioenschap bij te laten schrijven. En er dan waarschijnlijk nog blij mee zijn ook. Dan heb je je prioriteiten echt totaal verkeerd op dit moment.
door GillesdelaCroquette
23 apr 2020, 19:41
Jump to forum
Jump to topic

Covid-19

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/ Site om de effecten in meerdere landen in Europa met elkaar te vergelijken. De UK doet het momenteel het slechtse, gevolgd door ons. Daarna pas Italië, Spanje, Frankrijk en België. Zweden doet het zoals al gemeld beduidend slechter dan andere Scandinavische l...
door GillesdelaCroquette
24 apr 2020, 18:27
Jump to forum
Jump to topic

Eredivisie 2019/2020

Als je de hele competitie nietig verklaard kun je ook niet de eerste 5 teams wel afvaardigen voor Europa. Nu is het weer een typische KNVB polderoplossing. Slappe knieën zoals we gewend zijn van onze bond.